زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر قوچان در خراسان رضوی را لرزاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۰۸:۳۲:۳۰قوچان در خراسان رضوی را لرزاند.
 
زمن لرزه قوچان  در طول جغرافیایی  ۵۸.۸۶ ،عرض جغرافیایی  ۳۷.۰۸ و در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داده است.

محسن نجات رئیس مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: تیم‌های عملیاتی به منطقه اعزام   و شهرستان‌های قوچان، کلات و درگز به حالت آماده باش  در آمده اند.

او افزود:  تیم‌های ارزیاب در گزارش اولیه خسارت خاصی را گزارش نکرده اند.

مجتبی محمودی روابط عمومی هلال احمر گفت: ۱۰ تیم امدادی در قوچان و درگز به مناطق زلزله زده اعزام شده است  و در کل استان هم به وضعیت زرد امدادی اعلام شد.

او افزود: همچنین تیم‌های ارزیاب در مشهد و کلات و چناران و نیشابور آماده باش هستند.

زلزله در قوچان

امین رضا مرآتی فرماندار قوچان گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان قوچان فراخوان شده و خوشبختانه تا کنون گزارش مبنی بر بروز خسارت‌های جدی را نداشتیم.

او افزود: دهیاران و نیز ستاد بحران شهرستان قوچان در آمادگی کامل به سر می‌برند و امیدواریم شاهد پس لرزه‌هایی با شدت بالا نباشیم.

زمین لرزه

 

پس لرزه در قوچان ادامه دارد

 ساعت ۸:۵۶ دقیقه امروز پس لرزه ۲.۸ ریشتری، حوالی قوچان را لرزاند.این نخستین پس لرزه بعد از زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز در این منطقه بود.

پس لرزه دیگری نیز در ساعت ۹ و ۸ دقیقه با شدت ۳.۵ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین در این ناحیه رخ داد.

شبکه‌های گاز در قوچان و درگز پایدار است

محمدایمانی فر رئیس امور HSE و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی گفت: وضعیت شبکه‌ها و ایستگاه‌های گازرسانی در مناطق قوچان و درگز پایدار است و خسارتی ناشی از وقوع زلزله به تاسیسات وارد نشده است.

او افزود: هم اکنون تیم‌های امدادی شرکت گاز استان در سطح روستا‌های این دو شهرستان حضور دارند. شهروندان در صورت مواجهه با مسائل حوزه گاز طبیعی فورا با تلفن ۱۹۴ تماس بگیرند.

 

برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران در هلال احمر خراسان رضوی  

زلزله  ۵.۲ ریشتری قوچان را لرزاند/ اعزام تیم های ارزیاب +تصاویر

 

زلزله قوچان ارتش را به حالت آماده باش درآمد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ناجا دستور داد که با توجه به وقوع زلزله در قوچان و بجنورد تیپ‌های ۱۳۰ بجنورد و ۲۷۷ قوچان به حالت آماده باش درآمده و در صورت نیاز آماده کمک به هموطنان باشند.

۲۱ پس لرزه پس از زمین لرزه اصلی در قوچان ثبت شده است

علیرضا مهراب رئیس مرکز لرزه نگاری قوچان گفت: پس از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری صبح دوشنبه در این شهرستان ۲۱ پس لرزه ثبت شده است.

او افزود: شدت بزرگترین پس لرزه ۳.۵ و ۳.۱ و با عمق ۶ تا ۱۰ کیلومتر بوده است.

 

 

پس‌لرزه‌های زلزله قوچان به عدد ۲۵ رسید

محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار بدست آمده تا این لحظه ۲۵ پس لرزه در قوچان رخ داده که بزرگترین آن ۳ و نیم ریشتر بوده است.

او افزود: طبق آخرین آمار بدست آمده پس از زلزله ۵/۲ ریشتری ۸ و ۳۲ دقیقه صبح امروز، تا این لحظه یعنی ساعت ۱۲ و نیم ظهر ۲۵ پس لرزه در قوچان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی درباره شدت این پس‌لرزه‌ها ادامه داد: از این ۲۵ پس لرزه‌ای که در قوچان رخ داده بزرگترین آن‌ها ۳ و نیم ریشتر و باقی پس لرزه‌ها کمتر از این بوده است.

نجات بیان کرد: در پی وقوع این زلزله به ۴۲ روستای بخش مرکزی، آبکوه شهرستان قوچان خساراتی وارد شده که بیشتر خسارت‌ها شامل شکستن دیوار‌های منازل است.

او تصریح کرد: شرایط در مناطق زلزله زده پایدار است و هنوز برآوردی از میزان خسارت‌ها اعلام نشده است. در شهرستان درگز نیز که زلزله روی داده هیچ گونه خسارتی نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی تاکید کرد: به لحاظ زیر ساختی در مناطق زلزله زده مشکلی وجود ندارد و اکیپ‌های عملیاتی شرکت برق، گاز و آبفا در حال بررسی و بازدید‌های میدانی هستند، خودم نیز در مناطق زلزله حضور یافتم.

 

ارزیابی خسارت زلزله قوچان در روستاها

مصدومیت ١٠ نفر در زلزله قوچان

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ١٠ نفر در پی وقوع زمین لرزه در خراسان رضوی حین فرار مصدوم شدند. این افراد به بیمارستان موسی بن جعفر قوچان مراجعه کردند و همگی مرخصی شدند.

او افزود:  طی آخرین گزارش اورژانس قوچان، بجنورد، کلات، درگز و چناران خسارات مالی و جانی گزارش نشده است.

آسیب ۴۰ درصدی به برخی خانه‌های کاهگلی بر اثر زلزله قوچان

علی اکبر قوی هیکل رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان گفت: تخریب ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخی از منازل کاهگلی روستایی این شهرستان در پی زلزله اخیر رخ داده است.

او افزود: بیشترین خسارتی که وارد شده، مربوط به دره عمارت و مربوط به روستا‌های خلکانلو، عمارت، دیزادیز و آبشوری است که دلیل اصلی آن نزدیکی به مرکز زمین لرزه بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با بیان اینکه ۵ اکیپ ارزیابی از بنیاد مسکن شهرستان قوچان با ۱۰ نفر نیرو در منطقه دره عمارت حضور دارند، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه و مشاهده تک تک منازل خسارت دیده شده برآورد هزینه انجام می‌شود تا به زودی موضوع بازسازی در منطقه اجرایی شود.

قوی هیکل بیان کرد:  اکثر خانه‌هایی که آسیب دیده‌اند، کلنگی و گلی بوده‌اند، این خانه‌ها دچار ۳۰ تا ۴۰ درصد خسارت شده‌اند و امکان زندگی در آن‌ها وجود ندارد.

علی فضائلی‌نیا بخشدار بخش مرکزی قوچان، نیز امروز در حاشیه بازدید از یکی از منازل مسکونی تخریب شده در روستای دیزادیز قوچان گفت: خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم و عمده خسارت‌ها مالی بوده است، اما یکی از ساختمان‌هایی که خسارت زیادی دیده، پاسگاه انتظامی روستای دیزادیز است.

او افزود: اکیپ‌هایی از هلال احمر و بنیاد مسکن کار ارزیابی در مسیر را انجام می‌دهند تا پس از جمع بندی نهایی گزارش کامل اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
از فاصله صدکیلومتری حس کردم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا به خیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خیلی زیاد بود خداروشکر خسارتی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خیلی وحشتناک بود خدایی... بد لرزید زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
وای خدایا رحم کن . کرونا خیلی از عزیزانمون رو گرفت با این یکی با ما شوخی نکن.بخدا خسته ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
وااای خدایا، کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا رحم کرد