زوایای پنهان پرونده اکبر خرمدین/ وکیل پایه یک دادگستری: مادر بابک باید فی الفور آزاد شود!

یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص سرنوشت پرونده خانواده خرمدین به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ماجرای مثله شدن بابک خرم‌دین به دست پدرش و اعترافات تکان دهنده‌ی قاتل، یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های سالیان اخیر بود که شُکِ سنگینی به روانِ جامعه وارد کرد. این پرونده، اما اکنون با اعلام رضایتِ خواهرزاده‌ی اکبر خرم‌دین، به عنوان اولیای دَم فرامرز، دامادِ خرم‌دین، که به دست دایی خود به قتل رسیده بود، وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده است.


بیشتربخوانید


باتوجه به اینکه کشتن فرزند به دست پدر، مجازات قصاص به همراه ندارد، با گذشتِ اولیای دَم داماد او نیز، شرایط برای این قاتل مساعدتر خواهد شد و این در حالی است که او مرتکب سه قتل، آن هم به شکلی وحشیانه شده است.

مثله کردن فرزند و رها کردن تکه‌های بدن بابک، توسط پدرش، و سپس اعتراف به دو قتل دیگر، اعمالی بود که گذشتن از آن‌ها به سادگی ممکن نیست ضمن اینکه اکبر خرم‌دین سه روز بعد چنین کشتار فجیعی، در جلسه بازپرسی درباره قتل پسر، دختر و دامادش گفت از این جنایت‌ها عذاب وجدان ندارد. او گفت: «کابوسی به سراغم نمی‌آمد، چون احساس گناهی نمی‌کردم. کسانی را که کشتم فساد اخلاقی بالایی داشتند.»

خواهرزاده اکبر خرم‌دین، در مصاحبه با روزنامه ای اعلام رضایت از او را اعلام کرد و گفت: ما از قصاص دایی‌ام گذشتیم، اما درخواست کردیم که به حبس محکوم شود و هرگز روی آزادی را نبیند.

نعمت احمدی، حقوق‌دان و وکیل دادگستری در خصوص نوع جرم مرتکب شده توسط اکبر خرم‌دین و مجازات او گفت: جرم دارای دو جنبه‌ی عمومی و خصوصی است؛ بعضی از جرائم مانند قتل جنبه‌ی خصوصی دارد، در این نوع جرائم علاوه بر مجازاتی که در شرع آمده است، نظامات دولتی هم برای اینکه فرد به روح جامعه آسیب رسانده، مجازات دیگری هم در نظر گرفته اند لذا در این پروند، مجازات قصاص است در صورتی که اولیای دَم، که در این پرونده خانواده داماد هستند، خواهان قصاص باشند.

او در خصوص مجازات قاتل در خصوص قتل فرزندانش اظهار کرد: در مورد قتل فرزندان هم، چون ولی دَم خود ِ قاتل است، قصاص از ابتدا ساقط است. بابک خرم‌دین فرزند ایشان است و، ولی دَم در مقابل قتل فرزندش قصاص نمی‌شود.

این حقوق‌دان در رابطه با مجازاتی که شامل حال اکبر خرم‌دین خواهد شد، گفت: با این کیفیت، در مورد خودِ فرزندان که قصاص موضوعیت ندارد پس می‌ماند مسئله‌ی دامادش که فرزند خواهرش هم هست و اولیای دم او نیز اعلام گذشت کردند، پس فقط بحث مقامات دولتی باقی می‌ماند؛ اگر در پرونده‌ای، ولی دَم اعلام گذشت کرد قاتل آزاد می‌شود، اما از نظر اینکه به روح جامعه آسیب وارد کرده، قانونگذار به قاضی اجازه داده با توجه به کیفیت قتل، تا ۱۰ سال حکم صادر کند. در نتیجه آقای اکبر خرم‌دین با توجه به گذشتی که صورت گرفته، مجازات قصاصش ساقط می‌شود و در این صورت برابر مقامات دولتی تا ۱۰ سال مجازات حبس می‌گیرد.

احمدی ادامه داد: پدر وقتی فرزندش را می‌کشد قصاص نمی‌شود و برابر قانون، تا ۱۰ سال حبس برایش در نظر می‌گیرند. البته، چون این شخص مرتکب دو قتل است ممکن است برای هرکدام ۱۰ سال حبس در نظر بگیرند، چون قانون می‌گوید اگر کسی سه مجازات داشته باشد، اشدّ مجازات برایش اعمال می‌شود؛ لذا به ایشان تا ۱۰ سال حبس بیشتر نمی‌تواند تعلق بگیرد.

او افزود: در مورد مادر هم که معاون قتل است و قانون می‌گوید هرگاه مجازات قصاص از شریک به هر دلیلی ساقط شد، معاون مجازاتی ندارد و در این صورت مادر باید فی‌الفور آزاد شود.

این وکیل دادگستری با اشاره به منتفی بودن وجود اختلال روانی در اکبر خرم‌دین بیان کرد: اگر اختلال روانی در فرد به اندازه‌ای باشد که مسلوب الاراده شود، پس اصولاً در ماده قتل هم نمی‌شود مجازاتش کرد چرا که فاقد تسلط بر قوای عقلیه است در این صورت به باور من، دادگاه اختلال روانیِ این شخص را نپذیرفته که اگر می‌پذیرفت خودِ مسئلهی قتل زیر سوال می‌رفت؛ دادگاه قطعاَ ایشان را به عنوان یک فرد عادی که مرتکب قتل شده محاکمه کرده است.

زوایای پنهان پرونده اکبر خرمدین/ وکیل پایه یک دادگستری: مادر بابک باید فی الفور آزاد شود!

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد چنین پرونده‌هایی خلا قانونی وجود ندارد، افزود: بعضی مجازات‌ها تعدیلی هستند، یعنی دولت آن‌ها را تعدیل می‌کند که کم و زیاد کردنش به عهده‌ی دولت است. اما بعضی از مجازات‌ها را شارع تعیین کرده است؛ ما در شرع، حبس نداریم؛ حدود، قصاص و دیات داریم و این چیزی نیست که قانون‌گذار بتواند کم و زیادش کند. شارع تعیین کرده که اگر ولیِ‌دم، وارثش را بکشد، مجازات ندارد. در مورد پرونده‌ی قتل «رومینا اشرفی» هم همه‌ی نهاد‌ها وارد جنجال شدند و تلاش کردند مجازات پدر رومینا را افزایش دهند، اما شارع چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

این حقوق‌دان در انتهای سخنان خود با اشاره به اینکه بَری شدن قاتل از مجازات اعدام، یک تکلیف شرعی است و مجلس نمی‌تواند این مسئله را کم و زیاد کند گفت: همین که تا ۱۰ سال حبس می‌دهند هم در بخش‌های مذهبی جامعه سروصدا ایجاد کرده است. در واقع شارع هر تصمیمی گرفته، به قانون تبدیل شده و درباره این پرونده هم وضعیت همینطور است.

منبع: برنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
طرف زده سه نفر رو به قتل رسونده و تیکه تیکه کرده اونوقت فقط ده سال حبس ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۱:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چه قوانین شیکی بابا دمتون گرم آزادش کنید اون دوتا بچشم بکشه شاید خدا خواست کل اکباتانم کشت کی به کیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بابا برا جامعه خطر ناک دیگه از فردا تمام باباهای دیونه و معتاد بچه هاشون میکشن آب از آب تکون نمیخوره این کارا چیه امنیت جامعه از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
از فردا منتظر قتل‌های بیشتری از طرف پدران باشید چون قصاص که نداره نهایت ۱۰ سال حبس داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
نه قصاص نداره.
حالا 4 نفر رو کشته گفتن 10 سال
اگر یک بچه بود بدون شک سریع آزاد میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
خانواده ی دوماده چه سرخوش!!!!
رضایت دادن؟؟؟
حتما ازش میترسن،یا دنبال ارث و میراثن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
نه دلیلشون رو گفتن مصاحبه رو با همشهری حوادث بخوون.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۷:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
از این به بعد باید همه جا به جای نام پدر بنویسن نام قاتل:
آفرین به این همه عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بی ادب بفهم داری چیمیگی ، به کلمه پدر توهین نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه ادم ظالم رو،ما که هنوز از شنیدن این جنایت تو شوک هستیم و قلبمون به درد میاد،خدا لعنت کنه همچنین ادم های پست فطرتیو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
حضرات سلبریتی کسی نظری در مورد کشته شدن بابک خرمدین نداره ؟ ! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
معلومه که ندارن،چون اصلا ۱ درصدشون هم بابک خرم دین رو نمیشناختن! بابک افکارش و رفتارش و فعالیتهاش در حوزه سینما متفاوت با این جماعت متکبر بود، سینمای بابک سینمای هنری بود که توش از مفاهیم ارزشمند انسانی حرف میزد، سینمای مبتذل و سطحی نبود،نه فیلمهای کمدی درجه هزارم مبتذل نه فیلمهای سیاهنمایی از وضع اجتماعی ایران،بابک سینمای مستقل و نگاه ساده و هنری و نوع دوستانه داشت،برای همین فیلمنامه هاش رد میشد چون بفروش نبود از نظر مافیای سینما و چون بابک علاقه ای به استفاده از سلبریتی در فیلمهاش نداشت،فقط نابازیگر استفاده میکرد و البته مستند ساز بود و فیلم کوتاه میساخت که خودش ژانر مهمی در دنیاست و مخاطب زیادی داره اما در ایران متاسفانه فیلم کوتاه حمایت نمیشه،اکران خوب نداره،مردم نمیشناسن،بابک برگشت که توی کشورش کار کنه،اما بهش میگفتن اینها فیلمنامه نیست قابلیت سینمایی شدن نداره!رفت سراغ تدریس چون نیاز مالی هم داشت و خوب با جان و دل آموزش میداد در حوزه تخصص خودش استاد برجسته ای بود،از شاگردان مرحوم اکبر عالمی،بابک فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه تهران بود،تحصیلات انگلستان رو معادل سازی نکرد،به تدریس ادامه داد تا از علاقه اش دور نباشه.استاد طراز اول بود و دانش و سواد بالایی داشت،کدام یک از شما عزیزان تا پیش از این جنایت اسم او و آثارش رو میشناختید؟کجا سابریتی وار او رو دیدید؟حتی در یکی از مهمترین شبهای زندگیش که اکران اولین فیلم بلندش بود که شما بخشی از مراسم رو با عنوان تقدیر بابک از پدر و مادرش،تماشا کردید،نه ساعت چند میلیونی به دست داره،نه کت و شلوار جورجو ارمانی و کفش فلان و پیرهن فلان قیمت،نه موهاشو مدل عجیب و غریب اصلاح میکرد و نه دور از شان همه آقایان دست به ابرو و سر و صورتش میزد! هیچگونه ادا و اطوار خودنمایانه نداشت،همیشه مرتب و اراسته بود نه جلوه گر و خودنما،بابک ذاتا سر به زیر بود،وقتش رو صرف مطالعه میکرد و به علایق شخصی خودش میپرداخت تا بخواد مثل عده ای از این جماعت سلبریتی در فضای مجازی حاشیه سازی کنه،اصلا اهل فضای مجازی نبود.کسی او رو چندان نمیشناخت در حوزه سینما چون همرنگ اونها نبود.زندگی شخصی بابک به کنار ولی زندگی حرفه ای او کاملا مشخص و خط فکری او کاملا هویداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
الان سلبر یتی ها چی بگن شما سایبریها ایراد نمی گیری؟ اگه بگن اعدام کنید که خلاف شرعه و اگه بگن اعدام نکنید با روحیه ی شما جور در نمیاد !
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
در مورد مادر هم که معاون قتل است و قانون می‌گوید هرگاه مجازات قصاص از شریک به هر دلیلی ساقط شد، معاون مجازاتی ندارد و در این صورت مادر باید فی‌الفور آزاد شود.!!! .
یه بارگی فی الفور این دوپدر و مادرهیولای جانیان جنایتکار خبیث رو آزادشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
واقعا چی بگم مننننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
سه نفر را کشته اند. بعید نیست وقتی وارد جامعه شوند، به مردم بی گناه مظنون شوند و اقدام به قتل کنند؟
این افراد برای جامعه خطرناکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
واقعا چه قانونا مسخره ای . خوبه خانوادگی بزنیم همدیگه رو بکشیم . پس عدالت کجاست؟؟؟ لطفا این قانونای من درآوردی ۱۰۰۰ سال پیش رو اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
من در آوردی نیست
سوره کوثر وقتی نازل شد این فرمان هم نازل شد که حق ندارید بچه رو بی دلیل و بی گناه بکشید و کشتن بچه معصوم بدبخت یک گناه‌ کبیره است.

اما اگر بچه که به جوانی رسید. فاسد و گنه کار یا ظالم بود کشتنش جایز است.
واقعا این فرمان الهی خیلی عقلانی و کاملا منطقی هستش.
که خب ما هنوز نمیدونیم ادعا های پدر بابک درست بوده یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اگه زیاد ور نزنی کسی نمیگه سواد نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
میبخشید،حاکم شرع باید حدود الهی و تعزیرات رو اجرا کنه،بر فرض فرزندی چنین اتهاماتی بر او روا باشه،حکم چنین گناهانی حد و حکم مشخص خودشو داره که حتما باید برای حاکم شرع مسجل بشه با ادله و شهادت شاهد عینی که احکامش مشخصه و شرایطش معلوم و البته حکمش کشتن نیست! و البته کسی سر خود نمیتونه جای حاکم شرع حکم بده و قصاص کنه،همون جور که نگذاشتن من و شما و مردم قاتل این پرونده رو مجازات کنیم،سپردن دست قاضی.در ضمن طبق گفته خواهر و خانواده فرامرز،بابک هرگز دچار چنین معضلات اخلاقی نبود و گفته های پدرش درباره فساد اخلاقی بابک نمیتواند صحت داشته باشد،او مراعات حال دختران فامیل را میکرد و به جمع خانم ها وارد نمیشد و ..دوستان آشنایان و خواهر و برادر بابک و هرکس او را میشناسد همه گفته اند که بابک چنین بی اخلاقی نداشت،در واقع شهره به چنین اعمالی نبود،بهتر است ما نیز که ممکن است در خلوت خود و در فکر و اندیشه خود هر خطایی مرتکب شویم چون انسان هستیم و در معرض وسوسه های شیطان،به کسی که نمیتواند از خودش دفاع کند،برچسب نچسبانیم،در هر صورت خدا از اعمال همه ما با خبر است و خودمان.بابک هم یکی مثل همه ما. خداوند روح او را قرین رحمت کند،به هر حال دستش از دنیا کوتاه است،پدر او زنده است هر اتهامی میتواند به آن سه نفر وارد کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
از تمامی قانونگذاران خواهش میگنم قوانینی وضع گردد که دیگر ولی دم مجاز به فرزند کشی نباشد واینگونه جنایات نادیده گرفته شود .قانون تغییر کنه مطمئنا شاهد این فجایع نخواهیم بود .چون ترس از مجازات حاکم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اقا ، ترخدا ب این سازمان سنجش بگید نتایج آزمون سراسری رو زودتر بگه ، بابا ازار دارید مگه
شب و روز نداشتین واسه ما
برای فرهنگیان چهار بار ( دوبار آزمون عملی ) دوبار مصاحبه رفتم ، نتایج هم همش اطلاعیه میدن تاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
خودتو کشتی با سنجش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
هر پستی سر میزنم نوشتی آزمون آزمون.
برو اینجا جای حرف های بی فایده نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
جان عمو تلفن ساقی ات را بگذار ما هم کمی صفا کنیم. خدایی تعطیلی. ولی جدا از تعطیلی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
آفرین به این پدر و مادر باغیرت.
که زدن 3 تا مفسد رو از صحنه روزگار محو کردند.
حالا سریع آزادشون کنید تا برن به کار و زندگی و جهادشون برسن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اگر قرار باشد که هر کس خودش قاضی باشد که دنیا از این هم خراب تر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
با از بین بردن مفسدان دنیا بهتر می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
به ۱۴:۴۰
۱۶:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا میخوایم بفرستیم بیان سراغ تو مفسد که برای همه برچسب میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
یه وحشی هستینا، برو پیش یه روانپزشک دیوونه عوضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
تو با نفس خودت جهاد کن،دنبال غیرت جنایتکار ها نباش،بیچاره مگه تو علیه السلامی و معصوم که همه مردم دنیا هم باشن،عصمت فقط ویژه پیامبران و امامان هست،اما قتل نفس اون هم سر خود یک جرم غیر قابل دفاع و از نظر اسلام و انسانیت به شدت محکوم است،مگر در جهاد با کافر حربی،پس بیخود برای خودت جوسازی نکن که پرونده اعمال همه از جمله خودت پیش خدا ثبت و ضبط میشه و خواهد شد،هر وقت تونستی بیای ادعا کنی پیغمبر و امام معصوم هستی معاذالله،بعد بیا فتوای جهاد برای دو جنایتکار و قاتل زنجیره ای بده،اساس هر دین الهی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است،دعوت به حق و بر حذر داشتن از ناحق که در تمام ارکان و شئونات دین رسوخ دارد و دین برنامه زندگی بشر است،پس هر جرمی و هر خیری مجازات و پاداش خودش رو داره.ناشناس علیه السلامِ ۱۴:۴۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
کاربر ۱۴:۴۰ میشه انقدر حرف مفت نزنی لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
احتمالا توام یکی ازون قلنون نویسای بیسوادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
کاربرِ آخرِ غیرت جناب ناشناس ۱۴:۴۰ ببین داداش اگه رضایت دادن خانواده داماد معناش این نبوده که خون برادرشون و بابک و آرزو مهم نبوده،طرف از توی زندان پیغام فرستاده حالم خوب نیست به خاطر سرطان که داره گفته حلالم کنید! در ضمن علت و انگیزه قتل بابک رو هم خواهر داماد مصاحبه کرده گفته،پس حرف بیخودی نزن که برگردی دوباره سر خونه اول یعنی ۲۶ اردیبهشت که پدر و مادره وقتی لو رفتن برای توجیه کار خودشون هرچی تونستن سر هم کردن دو روز بعد هم گفتن دو نفر دیگه رو همین شکلی کشتن.اون سه نفر نیستن از خودشون دفاع کنن ولی این دو تا میتونن هرچی بگن که جنایتشون رو توجیه کنن،دیدی که از روز اول تا الان به گفته پلیس هزار رقم حرف زدن.این متنی که این بالا نوشته معنیش این نیست که اتهامات پدر و مادر به بابک درسته،این جمله که بالا نوشته از قول پدر بابک همون چیزیه که روزهای اول گفت و متاسفانه همه جا منتشر کردن درحالیکه هنوز برای قانونگزار تایید نشده بود،فرض کن سه تا مقتول بدترین انسانهای روی زمین،احدی حق نداره جز حاکم شرع که بخواد حد شرعی جاری کنه،چون اول باید محرز بشه گناه صورت گرفته،بعد اگر طرف از گناه برنگشت و توبه نکرد و ادامه داد باز هم حاکم شرع تصمیم به مجازات میگیره نه اینکه برفرض شخص شما فساد کنی بعد پدرت پنهانی بیاد بکشه تکه تکه کنه و مخفیانه سر به نیستت کنه!اگه قصدش مبارزه با فساد بوده اول خودشو تنبیه میکرده خب با این طرز تربیتش،بعد هم چرا اعلام نکرده ده سال مخفی کرده اولین قتل مثلا به خاطر فساد رو بعد دومی رو بعد سومی رو،اینکه بعد از دستگیری گفت افتخار میکنم!وقتی غل و زنجیر به پاش بود!وقتی آبرویی براش نمونده بود،خب خودش قتل نمیکرد اگه راست میگه میرفت پیش محکمه پنهانی ،که به جاش بیان عدالت رو برقرار کنن،وجدانش هم پیش خدا راحت بود که من وظیفه شرعی خودمو در قبال فساد سه نفر انجام دادم!! نه اینکه بعدش با مهر جنایت بر پیشونی و دستبند به دست علامت پیروزی نشون بده برای همراه کردن فکر و ذهن اتفاقا امثال تو که فکر میکنید آخرِ پاکی و درستی و درستکاری هستین،با خودش که تاییدش کنید و اونم فکر کنه با فرافکنی ای که کرده پس خیلی حق به جانبه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بیچاره تو از اونایی که یه عمری فقط از روی ظاهر دیگران رو قضاوت کردی و به هرکس نتونست دفاع کنه از خودش تهمت زدی،برو خودتو اصلاح کن چون خودتم که عصمت نداری،نذار خدا به همین تهمتی که میزنی مبتلا و امتحانت کنه،چون همه ما اول و آخرش حساب و کتابمون با خداست،انگار یک طرفه میری به قاضی خیلی خوشحالی! اگه برای خودت پیش بیاد به زمین وزمان چنگ میزنی از حیثیت خودت دفاع کنی،تازه زنده ای میتونی هر چی بگی تا دفاع کرده باشی این سه نفر نمیتونن چیزی بگن ولی خدای اونا و ما حواسش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
پنج ماه گذشته هنوز تو به خودت نیومدی؟ هنوز آفرین میگی به قاتل سریالی؟ هنوز از غیرت حرف میزنی؟ تو دیگه کی هستی؟این سه نفر الان زنده هستن که حرفهای اونا رو هم بشنویم؟ انقده برات لذت بخشه آدم کشی که به خاطرش هر حرفی به زبون میاری..از نزدیک دیدی چیزی،با چشم خودت شاهد بودی؟ فکر کردی طرف رو از قصاص عفو کردن یعنی حق با اون بوده؟ خیر باید اول حبس جنبه عمومی جرم رو بکشه بعد قصاص انجام میشه وقتی پرونده قتل داریم،چون طرف سنش زیاده و بیماره و داره روزای آخر عمرشو میگذرونه،قصاص نخواستن که نیاد بیرون برای معالجه،چون تا معالجعه سرطانش تمام نشه،اعدام نمیکردن،عمرشو کرده ممکن بود این وسط خودش بمیره تا بیان حکم رو اجرا کنن،اتفاقا بهترین تصمیم رو گرفتن اگه دقت کنید! ناشناس ۱۴:۴۰ اگه خودت مرتکب قتل بشی و خدا آزمایشت کنه ببین که به چه ترفندهایی رو میاری تا خودتو موجه نشون بدی.فقط دعا کن خدا امتحانت نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به ۱۴:۴۰
۲۱:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
دیوانه برو به روانپزشک خودتو نشون بده حتما،چون خیلی از اطرافیانت در خطر هستن،گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند ... مثلا خودت کی هستی که همه رو به چشم مفسد میبینی لابد فرشته آسمونی! ببین چقد روانی داشتیم نمیدونستیم که قانون جنگل براشون مهمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
هدف تو اینکه تو ذهن مردم اسم جهاد رو خراب کنی والا اگر واقعا مومن بودی باید میدونستی بی اجازه حاکم شرع و قاضی نباید کاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا هدف اینجور افراد همینه که حرفهای ایران اینترنشنال و صدای امریکا و شبکه های معاند رو یه جورایی بیان کنن نظر مردم رو درباره دین و احکامش خراب کنن اسم جهاد که میبره در واقع داره طعنه میزنه وگرنه هر کسی میدونه که وظیفه حاکم شرع و قضات چی هست و این جنایت هیچگونه توجیهی از نظر شرعی نداره که کسی سر خود حکمی بده و به خیال خودش مجازات کنه،به ویژه که سه مقتول پرونده هرگز امکان اینو ندارن که در برابر حاکم شرع و قاضی از خودشون دفاع کنن در برابر اذهان عمومی که جای خود داره! رفتار این دو مجرم از منظر دینی و شرعی کاملا غیر اخلاقی و نادرست و غیر قابل دفاع هست،فریب این جور کامنتها رو نخورید و گناه مقتولین رو نشورید،به هر حال دستشون از دنیا کوتاهه،مجرم پرونده هم صد درصد پیش خدا مسئول هست چون خودش رو مجری عدل خدا فرض کرده!،کشتن یک انسانی که خدا خونش رو حلال نکرده مثل کشتن تمام انسانهاست.از نظر شرعی احکام انواع جرم و حد و تعزیر مشخص و فقط بر عهده حاکم شرع هست البته پس از اثبات جرم.خداوند خودش جای حق نشسته و او فقط میتونه عدالت کامل رو برای این دو مجرم و مجازاتشون به کار بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
هم وکیل هم مادر و هم پدرش باید اعدام بشن اصلا وکیل نباید داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چشم استاد. ۷۰۰ سال قبل دنیا اومده بودی دستیار چنگیز بودی بی بروبرگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
لعنت به این طور بدر و مادر
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۴:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
وقتی داماد شون می گه : ما از قصاص دایی‌ام گذشتیم، اما درخواست کردیم که به حبس محکوم شود و هرگز روی آزادی را نبیند. این یعنی چی؟ مگر نه اینکه خواسته خرم دین، حبس ابد بشه؟ هرگز روی آزادی رو نبیند، یعنی حبس ابد ابد ابد ابد. این جانی نباید آزاد بشه، بیاد تو جامعه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۷:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چنین چیزی اصلا در قانون وجود نداره یا باید اعدامش کنن یا آزاد میشه. مگه نونواییه که هر چی سفارش بده همونو انجام بدن؟با این حرفا میخوان وجدان خودشونو راحت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام و وقت بخیر


یک مشکل بزرگ که الان جامعه و خانواده‌ها با آن روبرو هستند نبود مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان است و اینکه خانواده‌ها توان پرداخت هزینه سنگین نگهداری را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
یعنی 10 سال حبس هم نکنند؟؟؟ اگر اینجوری باشه که دیگه قتل امری عادی می شه؟؟؟ باید سخت گیری کنید تا طرف بترسه از این جرم و جنایت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
حتی اگه 10 سال حبس بدن به دلیل کهولت سن میتونه بیاد بیرون
Germany
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
من بودم کسی که وکیل این جانی میشد رو هم اعدام میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
شما وکیل خودت در المان را اعدام کن به ایران کاری نداشته باش اظهارنظر هم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
المان کجا بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
آزادش کنند که دوباره بره آدم بکشه
عجب قوانین مسخره‌ای داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
خب این جانی مفسدفی الارض که هست.پس باید اعدام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
از نظر شارع دقیقا برعکسه یعنی از بین برنده فساد روی زمین حساب میشه:)) خودش دوست داشته بچه دار شده خودشم دوست داشته زده کشته. چهاردیواری اختیاری!!!مثل جنگل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ناشناس 17:32 اگه اینجا جنگل بود که العان نفس نمکشیدی...