مسئول کمیته بارداری استان اصفهان گفت: کلاس‌های ورزش بارداری و استخر بارداری در اصفهان برگزار می‌شود.

مهنوش فرح آبادی مسئول کمیته بارداری استان و مامامربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به وسعت فضای مرکز مادران باردار می‌توانند از حضور در کلاس‌های ورزشی بهره ببرند، اما در شرایط بیماری کرونا مادرانی که تمایلی به حضور در کلاس‌ها ندارند، می‌توانند به صورت مجازی و ایمن هم ورزش کنند.

او افزود: کلاس‌های ورزشی برای مادران باردار در حال حاضر مثل گذشته برگزار می‌شود. کلاس‌های ورزشی ما مخصوص دوران بارداری نیست و شامل کلاس‌های قبل از بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان می‌شود. برای افرادی هم که تمایل به حضور در کلاس‌های دوران بارداری ندارند این خدمات در خانه هم ارائه می‌شود که فقط شامل نرمش‌های دوران بارداری می‌شود و طبق قوانین، تمرینات ورزشی مامامربی با مادران باردار در خانه امکان پذیر نیست. همچنین کلاس‌های ورزشی مادر و کودک در فضای کلاس و هم در استخر برگزار می‌شود.

مسئول کمیته بارداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: خونریزی، لکه بینی، کاهش حرکت جنین، فشار خون کنترل نشده، تیروئید کنترل نشده و... از موارد منع ورزش در بارداری است.

فرح آبادی اظهار کرد: به طور کلی ایجاد یکسری از عارضه‌ها در بارداری کاملا طبیعی است، مانند سوزش سر دل، ویار، حالت تهوع، هرزه خواری، درد لگن، درد کشاله ران، درد کمر، گرفتگی ساق پا و... ما تلاش می‌کنیم که این عارضه‌ها را برای مادران باردار به حداقل برسانیم و هدف از ورزش کردن در این دوران فقط زایمان طبیعی نیست، ما کمک می‌کنیم تا مادر اگر به روش سزارین هم زایمان کرد بعد از آن بتواند فعال‌تر باشد، ما مادرانی را داشتیم که قبل از دوران بارداری هیچ ورزشی نکرده بودند و از این دوران ورزش را شروع کردند و اکنون به عادت‌های زندگی‌شان تبدیل شده است.

او افزود: نمی‌توان گفت که تمام مادرانی که در این دوران ورزش می‌کنند زایمان آسانی را تجربه می‌کنند، چون ژنتیک و عضلات لگنی افراد با هم متفاوت است اما۹۰ درصد این مادران، بارداری با عارضه‌های کمتر و زایمان راحت‌تری را داشتند و به طور کلی بارداری شیرینی را تجربه کردند.

مسئول کمیته بارداری استان در پایان گفت: از تمام مسئولان استان اصفهان تشکر می‌کنم که همیشه کمیته ورزش بارداری را حمایت کردند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.