طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از امروز فروش بلیت اربعین برای افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بود که ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مقرر شد همه کسانی که در سامانه سماح حج و زیارت ثبت نام کرده و از داشتن روادید عراق اطمینان خاطر دارند، بتوانند از امروز تا ۱۰ مهر بلیت خود را با نرخ مصوب از آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها خریداری کنند.
 
برای مسافران این سفر معنوی، سوالات زیادی در خصوص اخذ ویزا در فرودگاه ها مطرح بود که برای روشن شدن این موضوع سراغ مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) رفتیم.

هیچ ویزای اربعین در فرودگاه امام صادر نمی شود

جواد صالحی مدیرکل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس تفاهم صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، صدور ویزا در ایام اربعین رایگان خواهد بود، گفت: زائران باید به این موضوع توجه کنند که پیش از سفر اقدام به اخذ ویزای زیارتی از طریق مراجع ذیصلاح کنند.

او ادامه داد: امکان صدور ویزا در فرودگاه امام (ره) یا در فرودگاه های عراق میسر نیست، بر همین اساس افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید پیش از خرید بلیت، اقدام به دریافت ویزا کنند.

صالحی بیان کرد: زائران برای جلوگیری از هرگونه مشکل و یا سودجویی های احتمالی در خصوص بلیت هواپیما به مقصد عراق می توانند از آژانس های مسافرتی معتبر و سایت های اینترنتی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به خرید بلیت کنند.

نرخ بلیت برای سفر به عراق در ایام اربعین ۵ میلیون تومان است

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: همچنین بر اساس دستور سازمان هواپیمایی کشور حداکثر نرخ بلیت برای سفر به عراق در ایام اربعین (۲۸ شهریورر ماه ۱۰ مهر) ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

صالحی توضیح داد: از زائران درخواست می شود به منظور پذیرش، صدور کارت پرواز و تحویل بار ۳ ساعت قبل از زمان پرواز در سالن ترمینال فرودگاه حضور پیدا کنند و برای تسریع در فرآیند پذیرش می توانند نسبت به پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور اقدام‌ کنند.

براساس این گزارش روز گذشته سازمان هواپیمایی اعلام کرد که زوار می توانند از امروز در صورت داشتن ویزا و تکمیل مدارک از آژانس های معتبر اقدام به خرید بلیت با نرخ مصوب کنند و به هیج عنوان بیش از نرخ مصوب شده بلیت از آژانس ها خریداری نکنند.

گفتنی است سازمان هواپیمایی روز گذشته اعلام کرد: با مساعدت ویژه انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های نهایی پروازهای اربعین مصوب شد که در این راستا در مسیر مشهد - نجف - مشهد 6 میلیون تومان و یکطرفه 4 میلیون تومان و در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به فرودگاه نجف رفت و برگشت 5 میلیون تومان و یکطرفه 3.2 میلیون تومان تعیین شد.


 بیشتر بخوانید


زواری که قصد تهیه بلیت پروازهای اربعین را دارند، باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و از داشتن ویزای خود اطمینان قطعی حاصل کنند و اگر بدون ویزا بلیت تهیه کنند، امکان انتقال آنها وجود ندارد و کنسلی بلیت آنها بر اساس مقررات پروازهای خارجی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
کجاست پس بلیط های ۵ میلیونی مشهد نجف؟؟ برای روز پنج شنبه فقط بلیط هست اونم هفت میلیون به بالا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
لطفا، درباره این داروی آلرگارد استاپ سیویر که میگن خیلی موثره و هیچ تلفاتی هم نداشته گزارش بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
ای عاشقان شمال و ترکیه! قراره فقط کسانیکه دو دز واکسن زدند و هنگام رفت و برگشت تست PCR بدهند به عراق بروند. در نتیجه احتمال اینکه ویروس بیاورند بسیار کم است.
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی عزیز
۱۴:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام تشکر میکنم بابت سایت خوبتون
وام ودیعه مسکن به مستجرین قراربدن.ساوه هربانکی میریم میگن ظرفیت نداریم الان یک ماهه هربانکی رومراجعه میکنیم همین رومیگن .خواهشا پیگیری کنید خیلی مردم رواذیت میکنن به خاطر ۲۵میلیون
Japan
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مگه همین چند روز پیش نبود که همینجا از فروش بلیط ۶ میلیون تومنی و سردرگمی مسافران عراق انتقاد نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
از ی طرف گیر میدین چرا میرن ترکیه ک تقریبا همه واکسن زدن از اونطرف هم پیگیرین مردم برن کشوری ک نمیدونن واکسن چیه؟؟؟اصلا متوجه طرز فکر شما نمیشم اگ بده جفتش بده اگ خوبه جفتش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
با این قیمت بلیط هواپیما رفتن به کربلا واجب نیست ضمن این که کرونا هم هست اگر کسی راست می گه مسلمان هست به همنوعش که فرد ضعیفی هست کمک کند که ثوابش از کربلا بیشتر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
چرا موقعی که مردم ترکیه میرفتن این حرفها رو نمیزدی
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۲:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
تا حالا که از هیچ اژانسی نتونستیم با این نرخ ها بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
معلوم میشه از مرفهین بی درد هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خدایااااا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
5میلیون تومن بی انصافا مگه چه خبره
مردم سطح پایین جامعه دل خوش به این بودیم که اربعین با هزینه پایین بریم حرم ارباب ولی شما کاری کردی که تو خواب هم نمی تونیم بریم حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
کاش از این هم گرون تر بود تا امسال کسی نره.تقصیر ما چیه ک باید چوب ندونم کاریه بقیه رو بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
شما از ی طرف میگین کروناست از ی طرف میگین شروع فروش بلیط واسه اربعین امام حسین حالا که دیگه ی کم از فوتی های کرونا کم شده میخوین باز برن الوده بیماری کرونا بشن مث اون هایی که رفتن ترکیه بیماری کرونا با خودشون به ارمغان اوردن برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
سرکاریه
آخرین اخبار