سازمان نجات کودکان گفته است که از گزارش‌های نشر شده مبنی بر این‌که دختران نمی‌توانند در افغانستان به مکاتب برگردند، شوکه شده است و این امر را نقض تکان‌دهنده حقوق کودکان دختر در این کشور می‌داند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اولیویر فرانچی، مدیر عملیات منطقه‌ای سازمان نجات کودکان در آسیا گفته است که اگر به دختران اجازه بازگشت به مکاتب داده نشود، این نقض تکان‌دهنده حقوق آنان خواهد بود.

به گفته او، همه کودکان فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب و پیشینه اقتصادی دارای حق تحصیل برابر هستند.

فرانچی افزوده است: «آموزش فقط رشد و توسعه کودکان نیست؛ این یک نجات است، به‌ویژه برای دختران. برداشتن این خط نجات در حال حاضر ویران‌کننده خواهد بود.»

در همین حال، او خاطرنشان کرده است که بسیاری از کودکان افغان نیز از تروما رنج می‌برند و این امر اکنون تحت تأثیر خشک‌سالی‌، آوارگی جمعی و بحران رو به رشد اقتصادی افزایش یافته است.

نمایندگی سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این سو در افغانستان فعال است و به مکاتب در سراسر کشور همکاری‌های فنی و آموزشی ارایه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
شما طالبانیهای اموی اگر عقل و خرد و غیرت و تعصب دینی داشتید و آینده نگر بودید باید و می بایست تمامی شرایط تحصیل کردن دختران افغانستانی را با بهترین شرایط از صفر تا صدش را در امنیت کامل برایشان فراهم و مهیا کنید چرا که نوامیستان زنان خودتان را همین دختران تحصیلکرده افغانستانی بهشون در هر زمینه ایی خدمات رسانیهای مختلف از جمله خدمات پزشکی مختلف و زنان و زایمان و غیره را همین خانم دکترهای افغانستان که محرم هستند بهشون انجام می دهند نه مردان نامحرم همین پرستارهای زنان بهشون خدمات می رسانند نه مردان نامحرم و بسیاری دیگری از مشاغل مختلف که خانمهای بانوان تحصیلکرده افغانستانی باید به دختران و زنان خدمات رسانی کنند مانند معلمین و مدیران مدارس دخترانه و دانشگاهای مختلف دخترذانه و دیگر مشاغل که بانوان باید در خدمت بانوان باشند مثل پلیس زن برای دستگبری زنان خلافکار و زندان بانان زنان و بسیاری دیگری از مشاغل که باید اجازه دهید دختران افغانستان برای اینکه در خدمت نوامیستان باشند بروند و تحصیل علم کنند در تمامی سطوح کشوریتان اگر نه خودتان ضرر می کنید و دودش درذ چشمان خودتان خواهد رفت اسلام ناب محمدی ص اجاز تحصیل را به بانوان داده برای همین که بانوان در خدمت بانوان باشند تا بانوان احساس راحتی و امنیت اسلامی داشته باشند در جامعه در ضمن باید یک حکومت جامع مردم شمول از همه قومیتها و مذاهب و ادیان مختلف همانند جمهوری اسلامی آزاد و مستقل تشکیل دهید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار