مشخصات فنی پورشه پانامرا 4S و ب ام و 523i در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی پورشه پانامرا ۴S:

پورشه پانامرا ۴S، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۸ سیلندر با ۳۲ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۴۸۰۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۴۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۵۰۲ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i + فیلم
 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۸۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۱۰۰ لیتر است.

مقایسه پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i + فیلم
 

از جمله امکانات این خودرو می توان به تنظیم ارتفاع خودرو ، تنظیم حالت رانندگی (sport,sportplus) ، گرمکن شیشه جلو ، قفل مرکزی در‌ها ، باز یا بسته بودن باله و پرده عقب ، تنظیم صدای خروجی سیستم اگزوز ، GPS ، تلفن ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان ، سیستم گرمکن و سرد کن صندلی‌ها اشاره کرد.

مقایسه پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i + فیلم
 

همچنین این خودرو مجهز به سیستم adaptive headlight ، سیستم تهویه اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان عقب ، شیشه‌های کناری سرنیشنان عقب دارای پپرده برقی ، صندلی‌های عقب مجهز به سیستم گرم کن و سرد کن ، سانروف برقی ، صندلی‌های برقی جلو با سیستم حافظه یکپارچه برای آینه و فرمان ، ماساژور صندلی‌های جلو ، چراغ نقشه خوان ، کروز کنترل هوشمند ، سنسور پار به همراه دوربین دید عقب است.

معرفی ب ام و ۵۲۳i:

ب ام و ۵۲۳i، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۹۹۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۰۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

مقایسه پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i + فیلم
 


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۸ دنده خودکار استپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به ریموت کنترل با سیستم V،Info+ ، قابلیت اتصال به اینترنت (نشان دادن آب و هوا، اطلاعات مربوط به یک منطقه، نشان دادن سیستم ParkInfo مربوط به برنامه BMW Online، نشان دادن راه‌ها، سرویس Google Directory و اخبار) ، چراغ‌های سازگار با مسیر با قابلیت تنظیم ارتفاع ، قابلیت تنظیم گستردگی پخش نور چراغ‌ها ، سنسور پارک ، دوربین عقب ، سیستم BMW Night Vision با قابلیت تشخیص پیاده درشب اشاره کرد.

مقایسه پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i + فیلم
 

همچنین این خودرو مجهز به سیستم کمک کننده پارک ، کروز کنترل ، سیستم هشدار دهنده خارج شدن و انحراف خودرو از مسیر ، سیستم پیشرفته تماس خودکار با اورژانس ، سیستم ترمز Brake Energy Regeneration با قابلیت نمایش لنت (لازم به ذکر است امکانات ذکر شده می‌توانند به صورت سفارشی روی خودرو قرار بگیرند و بسته به آن، قیمت خودرو نیز متفاوت خواهد بود. همچنین به دلیل گستردگی امکانات، تنها موارد خاص ذکر شده‌اند) است.

مقایسه پورشه پانامرا 4S با ب ام و 523i + فیلم
 
خودرو
پورشه پانامرا 4S ب ام و 523i
کشور سازنده
آلمان آلمان
سال (طراحی)
2010 2011
موتور
8 سیلندر 32 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
4806سی سی 2996سی سی
حداکثر قدرت
400 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 204 اسب بخار در 6100 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
502 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه 270 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته خودکار 8 دنده خودکار استپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
5 ثانیه 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت
282 کیلومتر در ساعت 234 کیلومتر در ساعت
وزن
1860 کیلوگرم 1625 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4970 طول ، 1931 عرض ، 1418 ارتفاع 4900 طول ، 1859 عرض ، 1463 ارتفاع
مصرف سوخت خارج از شهر
7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
10.8 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
100 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
میزان تولید CO2
254 گرم در هر کیلومتر 178 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، ASR ، MSR ، ABD ، PSM EPS ، ABS ، DSC ، DTS ، CBC ، DBC ، ESP
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو ، جانبی ، پرده ای کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو ، کیسه هوای پرده‌ای برای سرنشینان جلو و عقب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار