۲۰ کلاس آموزشی در شهرستان طبس در بلاتکلیفی نبود معلم به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جعفریان مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: امسال حدود ۱۰۰ معلم در شهرستان طبس بازنشسته شده اند و کمبود نیروی آموزشی در طبس داریم.

او در این نشست که با محوریت بازگشایی مدارس برگزار شد، افزود: حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها اولویت اصلی در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس است.

جعفریان بیان کرد: قبل از بازگشایی مدرسه، مدیران مدارس موظفند با تشکیل کمیته سلامت مدرسه، میزان آمادگی مدارس خود را برای شروع فعالیت‌های حضوری ارزیابی کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: حضور مدیران و معاونین مدارس در طول هفته در واحد آموزشی الزامی است.

او ادامه داد: حد نصاب تعداد دانش آموز در کلاس‌ها با احتساب یک و نیم متر فاصله در نظر گرفته شده است و در محیط‌های بسته زمان هر جلسه آموزش نسبت به شرایط عادی کوتاه‌تر می‌شود.

جعفریان تصریح کرد: این میزان در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی ۴۵ دقیقه و در سایر پایه‌ها اعم از ابتدایی و اول و دوم متوسطه حداکثر ۶۰ دقیقه پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: هر جلسه آموزش در فضای مجازی در پایه اول دوم و سوم ابتدایی ۳۰ دقیقه و در پایه‌های چهارم تا ششم ۳۵ دقیقه و در همه پایه‌های اول و دوم متوسطه ۴۵ دقیقه توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.