نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کانادا/ حزب ترودو پیشتاز است

با برتری حزب «لیبرال‌ها» در انتخابات پارلمانی کانادا، جاستین ترودو بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور در آستانه انتخاب شدن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو که حزب «لیبرال‌های» وی در انتخابات پارلمانی کانادا در آستانه پیروزی است و او را بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی می‌کند، شامگاه دوشنبه پس از اعلام نتایج اولیه «آینده‌ای بهتر» را پس از همه گیری ویروس کرونا برای کانادایی‌ها وعده داد.

در همین حال، ارین اوتول، رهبر محافظه کاران اپوزیسیون کانادا، شکست خود در انتخابات را پذیرفت. اوتول در سخنرانی اش در ستاد انتخاباتی در انتاریو گفت: «من با آقای ترودو صحبت کردم و به خاطر مبارزات انتخاباتی اش به او تبریک گفتم».

انتخابات سراسری کانادا در ۲۰ سپتامبر در حالی آغاز شد که مردم این کشور برای انتخاب دولت بعدی به پای صندوق‌های رای رفتند.

بر اساس نتایج اولیه، حزب حاکم لیبرال کانادا، به رهبری جاستین ترودو، در ۱۵۷ منطقه از مجموع ۳۳۸ منطقه انتخاباتی در انتخابات سراسری این کشور پیشتاز است.

همه ۳۳۸ کرسی مجلس عوام کانادا با انتخاب برنده انتخابات بر اساس یک سیستم بحث برانگیز، که در آن نامزد‌ها با بیشترین آرا بدون هیچ دور دوم رای گیری برنده می‌شوند، در حال بررسی هستند. حداقل ۱۷۰ کرسی برای تشکیل دولت اکثریت مورد نیاز است.

لیبرال‌ها ۴۶.۸ درصد و ۳۵.۵ درصد آرا به حزب محافظه کار کانادا رسیده است. در حال حاضر، حزب ترودو ۱۵۶ کرسی دارد؛ ۱۴ صندلی کمتر از ۱۷۰ کرسی مورد نیاز برای یک دولت اکثریت. محافظه کاران دارای ۱۲۳ کرسی هستند.

قبل از اینکه ترودو انتخابات جدید را اعلام کند، حزب او ۱۵۵ کرسی در پارلمان داشت. پس از نتایج انتخابات مجلس عوام، کابینه جدیدی تشکیل می‌شود و نخست وزیر تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار