مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: در حال حاضر ۲۰ کتابخانه مشارکتی در زنجان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نیکبخش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه‌های مشارکتی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی تأسیس شده و با عقد تفاهمنامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند و تنها شرط همکاری آن‌ها با اداره کل کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات به عموم است.

او بااشاره به اختصاص سهمیه کتاب و نشریات برای کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و تأمین نرم افزار کتابداری و ارائه آموزش‌های تخصصی، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، افزود: تمامی موسسات و سازمان‌های حقیقی و حقوقی که زیرساخت‌ها و بستر مورد نیاز کتابخانه‌ای داشته باشند، می‌توانند از حمایت این اداره کل برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۹۹ باب کتابخانه عمومی غیر از کتابخانه‌های مشارکتی در این استان وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی واقع است.

نیکبخش گفت: هم اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در استان زنجان معادل ۸/۵ درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

او بابیان اینکه طی مدت شیوع کرونا کتابخانه‌های عمومی در چند بازه زمانی تعطیل شد، افزود: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، خدمات کتابخانه‌های عمومی بیشتر به‌ صورت غیرحضوری ارائه شده و کسانی که عضو کتابخانه‌ها هستند در فضای مجازی به کتاب‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کردند و این موضوع باعث کاهش میزان مراجعه به کتابخانه‌ها شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.