خدرلو گفت: مهاباد با وجود داشتن سه باب کتابخانه، همچنان با کمبود شدید فضای کتابخانه‌ای مواجه است.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بر اساس آمار‌های موجود برای هر ۷۵ هزار نفر در مهاباد یک کتابخانه عمومی وجود دارد که این آمار در سطح ملی برای هر ۲۵ هزار نفر یک باب کتابخانه است.

خدرلو با اشاره به کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان، افزود: بر اساس استاندار‌های جهانی به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت باید هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد که سهم مهاباد ۱.۱ متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان ۲ مرحله به عنوان شهر خلاق در امر کتابخوانی در کشور انتخاب شده است، اضافه کرد: با توجه به پتانسیل و فرهنگ بالای مهاباد، فضای مطالعه و کتابخانه‌ای متناسب با عنوان‌های بدست آمده آن نیست و برای ارتقای شریط موجود باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه افزایش فضای مطالعه یکی از راه‌های توسعه شهرستان است، اذعان کرد: در تلاش هستیم طی سال جاری یا برای سال آینده یک پروژه برای افزایش سرانه کتابخانه‌ای در این شهرستان تعریف کنیم تا بتوانیم کمبود‌های موجود را جبران کنیم.

خدرلو با بیان اینکه کاهش سرانه مطالعه نیز باید کارشناسی و بررسی شود، گفت: کیفیت و به روز بودن کتاب‌های موجود و همچنین تنوع کتاب‌ها می‌تواند بر افزایش سرانه مطالعه و عضویت در کتابخانه‌ها تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.