صدای زنگ مهر در مدارس استان اصفهان

استاندار اصفهان با نواختن زنگ مهر به صورت نمادین در یکی از مدارس، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد بازگشایی مدارس باشیم تا آموزش و پرورش شکل اصلی خود را بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان عباس رضایی استاندار اصفهان در مراسم زنگ بازگشایی مدارس اصفهان که صبح امروز (شنبه_۳مهرماه) در دبیرستان دخترانه شاهد حکیمه (صارمیه ۱۶) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آموزش تعطیل بردار نیست، اظهار کرد: با همه گیری کرونا آموزش حضوری در مدارس تعطیل شد و این روز‌ها معلمان و دانش آموزان دلتنگ همدیگر و مدرسه هستند. امیدوارم هرچه زودتر شر این ویروس منحوس از سر مردم ما کم و دوباره فضای آموزش به معنای واقعی خود شکل گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش صرف تمام کردن یک کتاب، یادگیری فرمول و مفاهیم نیست، گفت: مدرسه رکن اصلی آموزش است. در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا بار‌ها بحث بازگشایی مدارس مطرح شد و دیدگاه‌های مختلفی وجود داشت، اما سلامت دانش آموزان برای ما یک اصل مهم است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید هرچه زودتر فضا‌های آموزشی بازگشایی شود، افزود: امیدوارم به زودی مدارس را بازگشایی کنیم تا آموزش و پرورش شکل اصلی خود را بگیرد. در دوران همه گیری کرونا روز‌های سختی بر معلمان گذشت و دانش آموزان و معلمان تجربیات زیادی کسب کردند. در این روز‌ها نیز دغدغه مدیران آموزش و پرورش این بود که کلاسی بدون معلم نماند.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، تصریح کرد: امروز همه شهر‌های استان وضعیت نارنجی دارند، اما هنوز نگرانیم، چون برخی هنوز واکسن نزده اند و این نگرانی در شهر اصفهان بیشتر است.

رضایی از همه کسانی که واکسن نزده اند درخواست کرد هرچه سریع‌تر واکسن بزنند و تاکید کرد: واکسن نه تنها مشکلی ندارد، بلکه بسیار ضروری است. اولین قشری که واکسن زدند کادر بهداشت و درمان بودند که حتی یک مورد مرگ و میر هم در پرسنل بهداشت و درمان نداشتیم و نشان می‌دهد واکسن اثربخش است.

 استاندار اصفهان با ابراز نگرانی از پیک بعدی کرونا و شیوع لامبدا، گفت: واکسیناسیون می‌تواند کمک کند از ابتلا و مرگ و میر افراد در موج بعدی جلوگیری کنیم، اما واکسن به معنای این نیست که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

وی از معلمان به عنوان معتمدان مردم درخواست کرد تزریق واکسن را به مردم توصیه کنند و افزود: تمام هم و غم ما سلامت دانش آموزان است، بنابراین اگر شروع کلاس‌های تحصیلی را اعلام کردیم بر مبنای کارشناسی و در نظر گرفتن همه مسائل است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.