مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ۶ درصد از کلاس‌های درس در مدارس استان باید جمعیت زیر ۱۵ نفر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کلاس حضوری برگزار کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم زنگ بازگشایی مدارس اصفهان که صبح امروز در دبیرستان دخترانه شاهد حکیمه (صارمیه ۱۶) برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، به وضعیت آموزش و پرورش استان و کمبود‌ها به ویژه کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: با شروع سال تحصیلی جدید ۳۷ هزار کلاس درس و ۶ هزار واحد آموزشی هیچ وقفه آموزشی نخواهند داشت و همه کلاس‌ها معلم خواهند داشت.

وی با اشاره به تلاش و فعالیت شبانه روزی در ۴۱ اداره، ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان برای اینکه کلاسی بدون معلم نمانند، گفت: این روز‌ها همکارانم تا پاسی از شب در ادارات حضور دارند و بخش‌های مختلف همکاری خوبی با آموزش و پرورش استان داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تحصیل نزدیک ۹۰۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در استان، گفت: از امروز آموزش مجازی در بیش از ۳۷ هزار کلاس درس آغاز می‌شود و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تنها کلاس‌های زیر ۱۵ نفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند به صورت حضوری برگزار شوند.

وی با بیان اینکه ۶ درصد از کلاس‌های درس استان زیر ۱۵ دانش آموز دارند، گفت: از امروز کلاس‌های درس در مناطق عشایری و روستایی استان به صورت حضوری برگزار می‌شود. امیدواریم به تدریج زیرساخت‌ها فراهم و شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.

محمدرضا نظریان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: تقارن ماه مهر با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، یادآور مهرورزی معلمان بزرگ مکتب ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: رونق علمی و تربیتی مدارس با برنامه ریزی و اهتمام ویژه مسئولان و تلاش معلمان و دانش آموزان محقق می‌شود. دانش آموزان بزرگترین سرمایه این کشور هستند و در همه گیری کرونا نیز معلمان تعلیم و تربیت آن‌ها را رها نکرده و صادقانه و خالصانه نقش خود را برای رشد شکوفایی آینده سازان کشور ایفا کردند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان افزود: امیدوارم با مشارکت معلمان، مدیران و دانش آموزان و خانواده‌هایشان به صورت تدریجی در جهت بازگشایی مدارس گام برداریم و شعار تضمین سلامت و استمرار آموزش را محقق کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار