کیانی گفت: کتاب طنز تانک آرزو‌ها نوشته احمد عربلو در نشست مشترک واحد هنری و بخش مکاتبه‌ای در فضای مجازی نقد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: کتاب طنز «تانک آرزوها» نوشته احمد عربلو، نویسنده کودک و نوجوان کشور، در نشست مشترک واحد هنری و بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نقد می‌شود.

او افزود: این برنامه روز چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۵ بعدازظهر در محیط اسکای‌روم معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار خواهد شد و مربیان هنری و اعضای بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان به‌نقد و بررسی محتوا و تصویرگری کتاب «تانک آرزوها» می‌پردازند.

کتاب «تانک آرزوها» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه با تصاویر کاریکاتوری، با موضوع طنز برای گروه سنی (د) و (هـ) منتشر شده است، در خلاصه این طنز آمده است: مرد در آخرین روز‌های جنگ ۱۲ تانک دشمن را شکار می‌کند و به لقب شکارچی تانک داده می‌شود. غرور او زمانی به اوج خود می‌رسد که مراسمی برای او برگزار شده و بابت تقدیر و تشکر هدیه کوچکی دریافت می‌کند. او هدیه را تا رسیدن به خانه باز نمی‌کند و در رویای خود، مبلغ پول فراوانی را تصور می‌کند که می‌تواند او را به آرزوهایش برساند. با باز شدن بسته، کاخ آرزو‌های مرد ویران می‌شود، محتوای بسته یک رادیوی کوچک دو موج است...

«مادربزرگ ضدبعثی من»، «تانک آرزوها»، «خوشمزه‌تر از آلبالو»، «چوپان راستگو»، «عجب عیدی شد»، «خوابگاه من»، «مردی که سبیل نداشت»، «اسلحه سرّی»، «پرواز در قفس» و ... عنوان‌هایی از این مجموعه هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.