برنامه‌های بایدن برای تعویق سقف بدهی‌های دولتی و نیز تصویب نهایی بودجه زیرساختی یک هزار میلیارد دلاری با مشکلات جدی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید می‌گوید مذاکره بین نمایندگان احزاب دموکرات و جمهوری خواه برای تصویب نهایی بودجه پیشنهادی دولت در زمینه زیرساختی و ارائه خدمات اجتماعی به نقطه‌ای خطرناک رسیده و ممکن است که این اختلاف نظر‌ها برای دولت بایدن گران تمام شود.

گفته می‌شود در ساعات باقی مانده تا تعطیلی دولت، قرار است کنگره که کنترل آن با اختلاف کمی در دست دموکراتهاست تامین بودجه عملیات فدرال را به رای بگذارد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا قرار است صبح پنجشنبه رای گیری در مورد این طرح را رهبری کند. همچنین انتظار می‌رود امروز مجلس نمایندگان آمریکا درباره بودجه زیرساختی یک هزار میلیارد دلاری بایدن تصمیم گیری کند. در این میان برخی مخالفان این بودجه هشدار داده اند در زمان فعلی این رای گیری باید به تعویق بیافتد.

استفانی مورفی از نمایندگان دموکرات حامی این بودجه زیرساختی پیشتر درباره شکست رای گیری در این زمینه هشدار داد. وی در این باره به خبرنگاران گفت: اگر تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری روز پنجشنبه با مشکل مواجه شود می‌تواند اعتماد سیاسی نسبت به اهداف و برنامه‌های دولت بایدن را به شدت خدشه دار کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: ما قطعاً در زمان مهمی برای تصمیم گیری قرار داریم.

به گفته منابع خبری در روز‌های گذشته دموکرات‌های مجلس آمریکا بار‌ها در جلسات متعدد نگرانی خود از آینده سیاسی دولت بایدن را با رییس جمهور این کشور مطرح کرده اند. اگر تا شامگاه پنجشنبه بودجه مورد تصویب قرار نگیرد، دولت فدرال برای نخستین بار از زمان سکانداری جو بایدن در کاخ سفید تعطیل خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار