تیم ملی جوانان و نوجوانان دو و میدانی کشورمان در روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیای میانه مدال‌های رنگارنگی کسب کردند.

به گزارش  خبرنگار  پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان برگزاری روز پایانی مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه و در ماده پرتاب چکش جوانان دختر، تیم ملی ایران از سوی  بیتا فکری و ملیکا نوروزی سکو‌های قهرمانی و نایب قهرمانی آسیای میانه را تصاحب کرد.

بیتا فکری نماینده شایسته تیم ملی کشورمان در عملکرد مقتدرانه با پرتابی به طول ۵۵.۹۱ متر به عنوان قهرمانی رسید و ملیکا نوروزی دیگر نماینده لایق کشورمان نیز با رکورد ۵۵.۸۱ متر دوم شد.

پرتابگری از ازبکستان نیز با رکورد ۵۵.۷۵ متر به عنوان سومی دست یافت.

همچنین سمیر اقبالی دونده خوش آتیه تیم ملی کشورمان در ماده ۲۰۰۰ متر مانع نوجوانان با ثبت زمان ۶:۰۲.۶۱دقیقه به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید.

در این رقابت ۲ نماینده تیم ملی دو و میدانی ازبکستان  به ترتیب با ثبت زمان ۶:۲۱.۸۱دقیقه و ۶:۳۳.۷۱دقیقه  در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند.

در رده سنی جوانان صادق صمیمی علاوه بر آسیب دیدگی در پرتاب چهارم برای شکستن رکورد ملی جوانان ایران خیز برداشت و با نمایشی دیدنی از اقتدار پرتاب دیسک ایران در ورزشگاه پاختاکور تاشکند، بهت همگان را برانگیخت و با رکورد ۶۱.۴۹ متر به عنوان نخست دست یافت. این پرتاب مجدد از سوی صمیمی به سرداور برای اندازه گیری با متر ساده درخواست شد و رکورد ۶۴.۲۳ متر را اعلام کردند. اما برابر با تصمیمات سرداور و  تسلط نداشتن  داور اپراتور اندازه گیری الکترونیک، محل اصابت دیسک مورد قبول واقع نشد و در پایان نیز همان رکورد ۶۱.۴۹ متر برای پرتابگر شایسته کشورمان منظور شد تا فقط به مدال طلا بسنده کند.

همچنین محمدرضا رحمانی فر دیگر پرتابگر لایق ایران نیز با پرتابی به طول ۵۴.۴۰ متر به مقام نایب قهرمانی رسید.

محدثه ابراهیم پور بانوی دونده کشورمان  در مرحله نهایی ۲۰۰ متر جوانان دو و میدانی ایران با ثبت زمان ۲۴.۹۸ ثانیه به قهرمانی رسید.

دوندگانی از کشور میزبان به ترتیب با زمان‌های ۲۶.۶۹ و ۲۶.۸۰ ثانیه دوم و سوم شدند.

در مرحله نهایی ۲۰۰ متر پسران جوانان، بنیامین یوسفی موفق شد با ثبت رکورد ۲۱.۰۶ ثانیه و با نمایشی دیدنی از سرعت کم نظیر خود به سکوی قهرمانی این ماده دست یابد.

امیررضا معین پور دیگر نماینده شایسته کشورمان نیز با ثبت رکورد ۲۱.۸۹ ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و اسکار کوجماروف از ازبکستان نیز با ثبت زمان ۲۱.۹۴ ثانیه سوم شد.

در ماده ۸۰۰ متر جوانان، امیر فرزام صفری با ارائه عملکرد دیدنی خود موفق شد با زمان ۱:۵۵.۲۷ دقیقه به مقام قهرمانی رسید. امیرحسین پاپی دیگر نماینده شایسته‌ای بود که در رقابت با صفری بازمان ۱:۵۶.۲۴ دقیقه به عنوان نایب قهرمانی رسید.

کویاسین علی اف دیگر ورزشکار ازبکستانی هم با رکورد ۱:۵۶.۴۲ دقیقه به مقام سومی بسنده کرد.

در ماده پرش ارتفاع، حسین بیزار ورزشکار شایسته تیم ملی دو و میدانی کشورمان با عبور از مانع ۲.۰۴ متری به مقام دومی رسید.

ورزشکاری از کشور قزاقستان با رکورد ۲.۰۸ متر به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

در ماده ۴۰۰ متر بامانع امیر مقدمی دونده شایسته کشورمان موفق شد با زمان ۵۲.۷۲ ثانیه به عنوان قهرمانی رسید.

بهروز جان امان اف از ازبکستان با رکورد ۵۴.۲۴ ثانیه دوم شد و دیار عطا کل اف دیگر ورزشکار ازبکی با زمان ۵۷.۲۷ ثانیه به عنوان سومی رسید.

در ماده پرش سه گام، سارینا ساعدی با پرشی به طول ۱۲.۶۷ متر ضمن ثبت بهترین رکورد فصل خود به عنوان قهرمانی رسید.

ورزشکار ازبکستانی نیز با رکورد ۱۱.۲۰ متر به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در ماده پرتاب چکش جوانان، سهند نوری با رکورد ۶۴.۹۱ متر به عنوان قهرمانی رسید و محمد سیستانی دیگر پرتابگر کشورمان نیز با رکورد ۵۹.۰۸ به عنوان سومی دست یافت.

در همین ماده و در رده سنی نوجوانان، آرین اسلامی با پرتابی به طول ۶۱.۷۶ متر به مقام نایب قهرمانی رسید.

در ماده نفس گیر ترکیبی هفتگانه (۱۰۰ متر بامانع، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، ۲۰۰ متر، پرش طول، پرتاب نیزه و ۸۰۰ متر) فاطمه محیطی زاده با شایستگی و با کسب ۴۶۶۰ امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید.

در همین رقابت ورزشکار ازبکستانی با رکورد ۴۸۳۰ امتیاز به عنوان اولی رسید.

در ماده پرتاب دیسک جوانان دختر، مهلا محروقی نماینده شایسته کشورمان با ثبت رکورد ۴۷.۹۴ متر به عنوان نخست دست یافت.

شهرزاد یوسفوا از ازبکستان با پرتابی به طول ۴۰.۳۱ متر دوم شد و خیاط خان رحمت اف دیگر پرتابگر ازبکی نیز با رکورد ۳۶.۸۱ متر به عنوان سومی رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار