روزنامه هآرتص فاش کرد وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با مقامات بحرین، درباره مقابله با پهپاد‌های ایرانی گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب ۴۸، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص، امروز (جمعه)، خبر داد که در جریان دیدار اخیر مقام تل‌آویو و با مقامات بحرینی، دو طرف در پی همکاری برای مقابله با پهپاد‌های ایرانی هستند.

هآرتص نوشت: یائیر لاپید وزیر، امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر روز گذشته خود به بحرین با مقامات این کشور درباره مقابله با پهپاد‌های ایرانی گفتگو کرده است.

یک منبع سیاسی آگاه در این ارتباط به هاآرتص خبر داد: «ایران آن دسته توانمندی‌های رزمی‌اش را توسعه می‌دهد که هدایتگری ندارند؛ مثل پرنده‌های بدون‌سرنشین؛ اما تنها این نیست! این مسئله همه را اینجا نگران کرده است. برای همه آشکار است که ما چه توانمندی‌هایی را بر روی میز قرار می‌دهیم».

هاآرتص افزود: لاپید در جریان دیدار با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولی عهد این کشور، به همراه «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی‌اش از ناو آمریکایی «پرل هاربر» دیدن کرده است و «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا نیز به استقبال آن‌ها آمده است.

منبع سیاسی مذکور با اشاره به اینکه شاه بحرین معمولا با میهمانی در سطح وزیر خارجه دیدار نمی‌کند، افزود که دیدار روز گذشته شاه و، ولی عهد بحرین با لاپید حاکی از آن بود که بحرین به گسترش روابط خود با تل‌آویو تمایل دارد و طرفین در کنار مسائل اقتصادی، بیشتر به مسائل امنیتی از جمله پرونده ایران پرداخته‌اند.

صبح دیروز (پنج‌شنبه) یائیر لاپید در سفری پس از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین، وارد منامه شد. این نخستین وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی است که وارد بحرین می‌شود.

بحرین در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار