برداشت خرمای زاهدی از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان‌های شهرستان فراشبند آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرامرز نوعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: میانگین تولید سالانه خرما در فراشبند هشت تن در هکتار است که پیش بینی می‌شود تا پایان مهر ماه بیش از ۲۸ هزار تن محصول در این شهرستان برداشت شود.

او بیان کرد: در نخلستان‌های فراشبند ۳۱ رقم خرمای مرغوب شناسایی شده که عمده آن‌ها دو رقم زاهدی (قصب) و کبکاب است.

نوعی تصریح کرد: شاهانی، لشت، بریمی، خاصویی، خوش خوراک و شهابی از دیگر انواع خرمای نخلستان‌های فراشبند است که علاوه بر تامین نیاز شهرستان ها، به دیگر نقاط استان فارس از جمله تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند ادامه داد: در حال حاضر شهرستان فراشبند دارای ۱۴ واحد بسته بندی قصب و خرما  است که به‌ صورت سنتی بسته بندی می شود.

برداشت خرما  از نیمه دوم شهریور در نخلستان های فراشبند آغاز شده که تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

شهرستان فراشبند در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

پسته‌کاران و انارکاران به‌هوش باشند سرما در راه است

معاون فنی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: با توجه به پيش بينی كاهش دمای شرق كشور از پانزدهم تا بیست‌و‌پنجم مهرماه احتمال خسارت سرمازدگی به بيشتر باغ‌های پسته و انار که محصولات آن ها هنوز برداشت نشده است وجود دارد.

محمد رضا ایزدپناه  معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز  نیز بیان کرد: پیش‌بینی شده است که دمای هوا در ابتدای نیمه دوم مهر  به چهار درجه و در اواخر همین ماه به منفی یک درجه سانتی گراد نیز برسد.

او  تصریح کرد: باغداران باید به‌ منظور خزان زودرس درختان، كاهش مصرف كودهای ازته و محرک رشد، قطع آبياری و يا انجام آبياری سبک و برنامه‌ ریزی برای برداشت محصولات خود را در دستور کار قراردهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار