زلنسکی: وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه بزرگترین اشتباه خواهد بود

در پی افزایش تنش‌ها بین مسکو و کی یف، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد ممکن است با روسیه وارد جنگ شویم که این بزرگترین اشتباه ممکن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور اوکراین در پی افزایش تنش‌ها با روسیه از  احتمال وقوع جنگ با این کشور خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، امروز ( جمعه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که احتمال دارد کی‌یف با مسکو وارد جنگ شود گفت:« فکر می‌کنم. شاید اتفاق بیفتد.»

زلنسکی با اعتراف به افزایش تنش‌ها و امکان وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین اعلام کرد: «البته که من معتقدم این بزرگترین اشتباه خواهد بود و در صورت وقوع جنگ دیگر همسایگی بین روسیه، اوکراین و بلاروس هرگز وجود نخواهد داشت.»

چندی پیش با افزایش درگیری‌ها در مرز اوکراین و روسیه، ولادیمیر زلنسکی از ناتو خواست تا برای مقابله با روسیه سرعت عضویت کشورش در این اتحادیه را تسریع بخشد.

روسیه و اوکراین سالهاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقدند است دخالت‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی‌یف است. 

چندی پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه واشنگتن بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین پایبند است، گفت: کمک‌های آمریکا به اوکراین تداوم خواهد یافت.

پیش از این نیز، کاخ سفید در بیانیه ای مدعی شده بود که این سفر نشانه حمایت بی دریغ آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوزات مدام روسیه به این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار