فرماندار شهرستان فیروزه گفت: ۶۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.


به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حکیم پور فرماندار شهرستان فیروزه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه ما در شهرستان فیروزه چه در روستا‌ها و چه در شهر‌های اقماری از مراکز خدماتی بهداشتی برخوردار می‌باشیم.

او افزود: در بحث درمانی شهرستان فیروزه از درمانگاه و بیمارستان محروم می‌باشد که برای برطرف کردن این معظل از مراکز بهداشتی برای درمانگاه استفاده می‌کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزه ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان بیش‌از ۲۹ هزار دوز واکسن تزریق شده است که ۲۰ هزار ۹۵۱ دوز اول و ۸ هزار ۴۲۹ دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود ۶۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال شهرستان فیروزه واکسینه شده‌اند.

حکیم پور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت میراث فرهنگی این شهرستان گفت: باغ نشاط که بزرگترین باغ ایرانی می‌باشد در حال تخریب بود که از چهار سال پیش در حال باز سازی می‌باشد که قرار است با همکاری بخش خصوصی بزرگترین دهکده دارو‌های گیاهی ساخته و به بهره‌برداری برسد که این امر باعث افزایش گردشگر می‌شود.

او تصریح کرد: باغ کمال الملک در مالکیت بخش خصوصی می‌باشد، اما مالک به دلیل میراثی بودن این باغ تاریخی حق دخل تصرف را ندارد.

ابوالفضل حکیم پور فرماندار شهرستان فیروزه گفت: متاسفانه حجم تخریب کاروانسرای شوریاب بالا بوده و برای باز سازی این بنای تاریخی به بودجه بالای نیاز می‌باشد؛ که این امر محقق نیست ما برای جلوگیری از تخریب بیشتر دور این بنا تاریخی رو حصار کشیده ایم.

او افزود: یخدان بهرود که در روستای محروم بهرود واقعه شده در حال تخریب بود که بازسازی شد قرار است در آن منطقه برای ایجاد اشتغال یک منطقه هدف گردشگری ایجاد شود.

فرماندار شهرستان فیروزه بیان کرد: در حال احداث موزه تخصصی سنگ فیروزه در این شهرستان هستیم.

انتهای پیام//ر. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.