میچ مک کانل پس از تعویق دوباره سقف بدهی‌های دولت در نامه‌ای به بایدن گفت جمهوری خواهان دیگر از طرح دموکرات‌ها حمایت نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفت: دیگر در افزایش محدودیت بدهی‌های دولتی به دموکرات‌ها کمک نخواهیم کرد. دولت باید به دنبال راه حلی عملی برای حل این مشکل باشد.

در پی هفته‌ها درگیری حزبی بالاخره روز گذشته کنگره آمریکا با تعویق سقف بدهی‌های دولتی تا اوایل دسامبر سال جاری میلادی موافقت کرد. مجلس نمایندگان آمریکا هم قرار است سه شنبه این پیشنهاد را به رای بگذارد. دموکراتها، اما امیدوارند این فرصت بتواند برای آن‌ها به عنوان گزینه‌ای برای لغو سقف بدهی‌های دولتی باشد.

مک کانل در ادامه نامه خود عنوان کرد: این مدت فرصت لازم را در اختیار دموکرات‌ها قرار می‌دهد تا راه حلی اساسی برای بازپرداخت بدهی‌های دولتی پیدا کنند. جمهوری خواهان با این اقدام خود یک بازی حزبی خطرناک و پرچالش را آغاز کرده اند.

در ادامه این نامه آمده است: این نتیجه سوء مدیریت‌های دولتی است و اگر فکری به حال آن نشود می‌تواند تمام نگرانی‌های کارشناسان اقتصادی را به حقیقت منجر کند. این وضع به اقتصاد آمریکا لطمه می‌زند و من دیگر هیچ کمکی در این زمینه به دولت نمی‌کنم.

هم اینک سقف مشخصی برای بدهی‌های دولت وجود دارد که نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد دلار است. این سقف از سوی کنگره اعمال شده است تا دولت بیشتر از آن مقروض نشود. با این حال، تمامی دولت‌های آمریکا پیوسته با کسری بودجه مواجه هستند و تمایل دارند با استقراض از بانک مرکزی (فدرال رزرو) بیشتر هزینه کنند. حال اگر سقف بدهی‌های دولت افزایش نیابد و یا تعلیق نشود دولت بایدن مجبور خواهد بود با سیاست‌های انقباضی هزینه‌های خود را کاهش داده و اجرای بسیاری از طرح‌های ملی را متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
جمهوری خواه = نوکر کشیشا
آخرین اخبار