وزارت خارجه آذربایجان حضور عناصر تروریستی در این کشور را قویا رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان اظهار نظر‌ها درباره حضور تروریست‌ها در این کشور را نادرست خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، «لیلا عبدالله‌اوا» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای در روز دوشنبه تاکید کرد که هیچ تروریستی در آذربایجان حضور ندارد.

عبدالله‌اوا در ادامه این را هم گفت که باکو قبلا هم این موضوع را خلال جنگ ۴۴ روزه با ارمنستان یادآوری کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در بخش دیگری از بیانیه خود مدعی شد که آذربایجان در طول تاریخ قربانی تروریست بوده و حالا هم از تروریست‌ها میزبانی نمی‌کند.

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان اظهارات مقامات کشورمان مبنی بر حضور عناصر تروریستی در محدوده مرزی را «توهین‌آمیز» قلمداد کرد و مدعی شد که تهران به دلیل مشکلات بوجود آمده در تردد کامیون‌ها ایرانی این مطالب را بیان کرده است.

هرچند که اظهار نظر این روز‌های مقامات رسمی آذربایجان امیدوارکننده است و امید می‌رود که منطقه میزبان حتی یک تروریست هم نباشد، اما مشاهدات میدانی و اخبار منتشر شده نزد سران نظامی و امنیتی ایران با ادعا‌های مقامات آذربایجانی تناقض دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش کشورمان تاکید کرده که ایران به حضور دو طایفه در محدوده مرزی، حساسیت شدیدی دارد. یک گروه‌های تروریستی وارداتی و دیگری عناصر متجاوز صهیونیست.

در پی افزایش تنش جمهوری آذربایجان در مرز ایران، هفته گذشته نیرو‌های مسلح ایران رزمایش گسترده‌ای را در منطقه شمال‌غرب برگزار کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش تاکید کرد که کشورمان به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در شمال مرز ایران را نمی‌پذیرد و همچنان نسبت به حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه قره باغ نگران است. مقامات کشورمان همچنین هشدار داده‌اند که هرگونه تغییرات حدود مرزی که موقعیت راهبردی تهران را به خطر بیندازد، محکوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
دروغگو اذربایجان لانه اسرائیله
آخرین اخبار