دیدار معاون بایدن با لاپید با محوریت برنامه هسته‌ای ایران

کامالا هریس و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با یکدیگر نگرانی‌های خود را در مورد برنامه هسته‌ای ایران ابراز کردند!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که ارزش‌ها و منافع مشترک  باعث می‌شود که اختلافات بین آن‌ها قابل حل باشد.

در سخنان آغازین این دیدار، هریس به نگرانی‌های مشترک دو طرف درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. لاپید هم از برنامه هسته‌ای تهران به عنوان مهم‌ترین محور این دیدار یاد کرد.

در ادامه این دیدار، لاپید به هریس گفت: «علی رغم اختلافات بین ما، این موضوع کاملا واضح است که ما منافع و اهداف مشترکی با یکدیگر داریم و این یعنی اسرائیل را امن و  پررونق می‌بینیم.»

در آغاز ملاقات با هریس، لاپید، او را عنوان «یکی از بهترین دوستان اسرائیل در واشنگتن» عنوان کرد.

هریس نیز در این گفتگو اعلام کرد که این دیدار فرصتی بود تا بار دیگر بر استحکام و پایداری روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید شود.

او همچنین اظهار کرد که رابطه آمریکا با رژیم صهیونیستی رابطه‌‌ای متزلزل نیست و بر اساس ارزش‌های مشترک، تاریخ مشترک و نگرانی مشترک برای امنیت متقابل است.

هریس و لاپید همچنین درباره موضوع هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند. در این دیدار لاپید مخالفت خود را با تلاش‌های آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد.

لاپید در ملاقات‌های روز سه شنبه خود خطاب به رهبران کنگره و مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران در آستانه تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای قرار دارد و بر نیاز به یک برنامه جایگزین برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد.  

لاپید در سفر دو روزه خود قرار است امروز با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود نیز دیدار داشته باشد. انتظار می‌رود که در این دیدار طرفین در مورد برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین که با هدف احیای توافق هسته‌ای انجام می‌شود به بحث و گفتگو بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار