رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: نوآوری و بومی‌سازی نقوش و طرح‌های صنایع دستی از مهم ترین اولویت‌ها است.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: باتوجه به شکوفایی و رونق صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در سطح تربت‌حیدریه و فعالیت بیش از هزار هنرمند در این حوزه و با هدف هویت بخشی به این صنعت، اولویت‌هایی برای این حوزه مشخص شده است.

او افزود: باتوجه به این‌که تربت حیدریه پایتخت ابریشم و زعفران ایران است از جمله این اقدامات به الگو گرفتن و کاربرد نقوش ابریشم و زعفران در طرح‌ها و نقوش رشته‌هایی مانند رودوزی‌های سنتی، نمدمالی، سفال و  قفل سنتی است.


بیشتر بخوانید


رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه ادامه داد: از دیگر ابتکارات و نوآوری‌های حوزه صنایع‌دستی، تلفیق چند رشته صنایع‌دستی از جمله صنایع ابریشمی، عقیق، نمد و چرم با یکدیگر بوده که با استقبال عمومی مواجه شده است.

محمدی بیان کرد: در تربت‌حیدریه بیش از هزار هنرمند در ۱۸ رشته صنایع‌دستی از جمله در حوزه تراش عقیق، نمد مالی، فرش بافی، زیورآلات سنتی، ابریشم‌کشی و ابریشم‌بافی، گلیم، رودوزی‌های سنتی، منسوجات چرمی، خراطی سفال و سرامیک فعال می‌باشند که برخی از این محصولات جنبه صادراتی به سایر کشور‌های منطقه و جهان دارد.


انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار