جمعی از سرایداران مدارس قم امروز در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جمعی از خدمتگزاران و سرایداران آموزش و پرورش استان قم امروز چهارشنبه با تجمع در محوطه اداره کل آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات صنفی خود شدند.

حدود ۶۵۰ خدمتکار و سرایدار در مدارس استان فعالیت می‌کنند که تعدادی از این افراد امروز در اجتماعی در اداره کل آموزش و پرورش نسبت به پایین بودن حقوق و مزایا و امنیت شغلی خود اعتراض داشتند.

پایین بودن حقوق ، اجباری بودن اضافه کاری و  پرداخت نشدن  هزینه اضافه کاری، قطع شدن سهمیه لباس کار و اجرای تغییر شغلی خدمتکاران و سرایداران با توجه به این که برخی سرایداران مدارک دانشگاهی اخذ کرده اند  از مهمترین مشکلات تجمع کنندگان در اداره کل آموزش و پرورش بود.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور در جمع معترضان گفت: بسیاری از مشکلات این افراد باید از طریق مصوبات مجلس شورای اسلامی و در سطح ملی پیگیری و حل شود .

مقدمی افزود: در خصوص میزان پایین بودن حقوق و مزایا  باید این موضوع در مجلس بررسی و تصویب شود و در عهده اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیست.

او یادآور شد: برای تغییر شغل سرایداران و خدمتکاران نیز در صورتی که این افراد بتوانند در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند و حائز رتبه شوند می‌توانند شغل خود را از خدمت و خدمتگزاری به آموزشی تغییر دهند.

مقدم اضافه کرد: در غیر این صورت ما هم اکنون از یک هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی تنها ۶۵۰ خدمتکار داریم و حدود ۷۰۰ نفر کمبود نیرو وجود دارد و ما نمی‌توانیم با توجه به نیاز مدارس به خدمت کار این افراد را به مشاغل آموزشی تغییر دهیم.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش در عین حال قول داد مشکلات حقوق و مزایا و موضوع تغییر شغل خدمتگزاران مدارس را با جدیت پیگیری و به مسئولان وزارت آموزش و پرورش منعکس کند.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار