معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای احیای بافت تاریخی شهر دهدشت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحیم دادی نژاد معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای مسجد تاریخی مورک، واگذاری مجموعه کاروانسرا به بخش خصوصی، مرمت خانه تاریخی کهزادی و اجرای ۶ برج نوری در بافت تاریخی از جمله اقدامات صورت گرفته در این بافت است.

او بیان کرد: کاوش و آواربرداری ارگ بافت تاریخی، کاوش و آواربرداری گذر پشت کاروانسرا، احداث پارک مسجد ابوذر مرمت حجره‌های کاروانسرا، مرمت حجره‌های امامزاده جابر (ع)، مرمت حجره بازار، سم‌پاشی مجموعه بلاد شاپور و تدوین و آماده‌سازی ثبت جهانی شهر تاریخی دهدشت از دیگر اقدامات انجام شده برای سامان‌دهی بافت تاریخی دهدشت است.

دادی نژاد با بیان اینکه کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت در صورت تایید کارشناسان یونسکو ثبت جهانی خواهد شد گفت: ثبت جهانی این اثر تاثیر مثبتی در توسعه گردشگری این شهر و استان خواهد داشت.

او عنوان کرد: برای ثبت جهانی کاروانسرا به زودی کارشناسان یونسکو برای مطالعه و ارزیابی ثبت این اثر بازدید خواهند داشت.

دادی نژاد بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در زمینه سامان‌دهی، احیا، ترمیم و آوار برداری این بافت پیش بینی می شود ثبت جهانی این اثر تاریخی مشکل خاصی نداشته باشد.

بافت قدیم شهر دهدشت بلادشاپور یکی از بزرگترین آثار دوره صفوی به لحاظ اهمیت بافت تاریخی و وجود بناهای ارزشمند سال های متمادی است که از سوی مسئولان خبرهای زیادی از احیای این بافت منتشر شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.