رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: پارک جنگلی شهید حجتی فرصتی مناسب برای رونق گردشگری تربت حیدریه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا قادری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت:استفاده بهینه از عرصه‌های بکر و طبیعی با در نظر گرفتن جنبه‌های حفظ و حراست، توسعه و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع می‌تواند اقدامی مثبت و سازنده در تولید اشتغال تلقی شود.

او افزود: پارک جنگلی شهید حجتی که در محور (جنوب به شرق) مشهد -بندرعباس و در ۱۵ کیلومتری ارتفاعات شمال شرق تربت حیدریه واقع شده است . این پارک به دلیل برخورداری از توپوگرافی خاص و آب و هوای معتدل کوهستانی شرایط ایده آلی برای جذب گردشگر به ویژه مسافرانی که در این مسیر پر تردد عبور می‌ کنند، فراهم آورده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه ضمن تأکید بر استفاده بهینه گردشگران و مسافران این مسیر از پارک جنگلی ادامه داد: وجود درختان متنوع از گونه‌های مختلف و سازگار با منطقه شامل سرو، کاج، اقاقیا، زیتون تلخ، سنجد، ارغوان، زبان گنجشک، بادام و بادمشک که با سیستم آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌ شوند.

قادری بیان کرد:این پارک به مدت ۱۵ سال به بخش خصوصی واگذار شده تا در راستای اهداف طرح و رونق گردشگری با اولویت حفظ و حراست از اراضی ملی مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.