سرپرست فناوری و اطلاعات بنیاد سعدی گفت: محتوای آموزشی سامانه مینا چندرسانه‌ای و تعاملی است و محتوای آن بار‌ها آزمایش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فراتر رفتن زبان یک کشور از مرز‌های خود، از نشانه‌های اقتدار آن است. در ایران نهاد‌هایی همچون بنیاد سعدی با تألیف کتب و برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی و سایر شیوه‌ها سعی در آموزش زبان فارسی و گسترش آن در سراسر جهان با شیوه‌های نوین و استاندارد آموزشی دارند.

ابتکار جدید بنیاد سعدی، طراحی سامانه آموزش وب‌محور میناست که ماه گذشته از آن رونمایی شد. این سامانه توسط بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت خصوصی رسانه ساز دانش راه‌اندازی شده است.

امیدرضا پیرنجم‌الدین سرپرست فناوری و اطلاعات بنیاد سعدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سامانه مینا توضیح داد: سامانه مینا سه ویژگی بسیار مهم دارد که عبارتند از: قابلیت تشخیص گفتار، امکان رزرو جلسه آنلاین و تغییر ساعت کلاس‌های تعریف‌شده مربیان در هر جای دنیا به زبان محلی کاربران. امکان رزرو جلسه برخط حس زنده‌بودن آموزش را برای فارسی‌آموزان تداعی می‌کند. در کل محتوای آموزش به صورت چندرسانه‌ای و تعاملی است و امکان رزرو بحث آزاد هم وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زبان‌آموزانی که می‌خواهند از نقطه صفر شروع به یادگیری فارسی کنند هم می‌توانند از سامانه استفاده کنند، بیان کرد: پایه این سامانه بر اساس زبان فارسی است. به کسی که فارسی بلد نیست و در سطح نوآموز است، در بدو ورود پیشنهاد استفاده از نرم‌افزار اُکسین داده می‌شود و همچنین می‌تواند از کتاب گام اول استفاده کند که به پانزده زبان ترجمه شده است.

سرپرست فناوری و اطلاعات بنیاد سعدی اظهار کرد: هنگام بهره‌برداری آزمایشی از سامانه، تمارین و فیلم‌هایی که قرار دادیم برای فارسی‌آموزان بسیار جذاب و رضایت‌بخش بود. خدا را شکر اختلالی در برنامه وجود نداشت.

او افزود: طراح موتور تشخیص گفتار آقای صامتی هستند که به همراه دانشجوهایشان در دانشگاه شریف بر روی این پروژه کار کردند. صحت گفتار برای فارسی‌زبانان مقیم ایران که بومی‌اند در تست‌های انجام‌شده به صورت صد در صد نمایش داده می‌شود. لازم به توضیح است اگر زبان‌آموز در تعیین سطح، در سطح میانی قبول شود دروس قبلی به طور رایگان برای او باز خواهد شد؛ به طور مثال اگر کسی در سطح میانی باشد، سطح پیش‌میانی و مقدماتی هم برای او باز خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار