۳۱ درصد حوادث رانندگی در کشور در پی خواب آلودگی و سرعت زیاد رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صالحیان مدیر کل دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: در کشور بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تاکنون بیش از هزار و ۵۸۰ مورد از این نقاط رفع خطر شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در تصادفات برون شهری رتبه هفتم کشور است افزود: مصدومان حوادث جاده‌ای در این استان در۶ ماه ابتدای سال حدود ۱۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده و از این نظر در رتبه ۲۶ کشور است.

صالحیان  از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید دوربین لیزری برای خراسان جنوبی نیز خبر داد و برای ایجاد شیب‌های شیروانی و روشنایی مسیر‌های جاده‌ای استان هم قول مساعد داد.

فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: بیشتر تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است که نیاز است هم حضور پلیس در این مناطق و هم علائم جاده‌ای در این نقاط بیشتر شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۱ فوتی در تصادفات جاده‌ای استان داشتیم و بیشترین حوادث هم در محور‌های شهرستان‌های بیرجند، قائن، نهبندان و سربیشه رخ داده است.

سرهنگ رضایی افزود: ۴۹ درصد حوادث در این مدت در مسیر‌های اصلی استان و در روز‌های آخرهفته روی داده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.