همزمان با هشدار درباره وخامت وضعیت همه‌گیری کرونا در انگلیس، وزیر بهداشت این کشور نسبت به تعداد بالای مبتلایان به این ویروس هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس، با اشاره به وخامت اوضاع کرونایی در این کشور، نسبت به افزایش تعداد مبتلایان روزانه ویروس کووید-۱۹ در انگلیس و رسیدن شمار بیماران به بالای ۱۰۰ هزار نفر در روز هشدار داد.

وزیر بهداشت انگلیس با بیان آن‌که انتظار می‌رود تعداد مبتلایان روزانه کرونا در این کشور به بالای ۱۰۰ هزار نفر در هرروز برسد، اعلام کرد: «دولت انگلیس آنچه را که لازم است انجام می‌دهد تا تحت تأثیر زمستان سخت انگلیس قرار نگیریم.»

جاوید همچنین گفت: «در حال حاضر دولت انگلیس به طرح جایگزین برای مقابله با ویروس کرونا مانند اجباری کردن زدن ماسک فکر نمی‌کند، اما وزیران باید هوشیار باشند و خود را برای تمامی احتمالات آماده کنند.»

این سخنان وزیر بهداشت انگلیس درحالی اعلام شد که دولت این کشور تحت فشار برای مهار شیوع کرونا است. طبق آخرین آمار اعلام شده در شبانه‌روز گذشته ۴۹ هزار و ۱۳۹ مبتلای جدید و ۱۷۹ جانباخته جدید در انگلیس گزارش شده است.

شب گذشته نیز با اعلام ۲۲۳ جانباخته جدید در انگلیس، بالاترین آمار جانباختگان کرونایی در ۸ ماهه گذشته این کشور اعلام شد که نشان می‌دهد زمستانی سخت در انتظار انگلیسی‌ها است.

همچنین در حال حاضر دولت انگلیس تحت فشار است تا میزان دوز‌های تزریق شده از واکسن تقویتی کرونا را به حدی بالا ببرد که وارد پیک چهارم و قرنطینه برای بار چهارم نشوند.

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۲۴۲ میلیون و ۶۱۴ هزار نفر و ۷۶۵ و شمار جان باختگان به بیش از ۴ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۴۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار