نماز جمعه در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی اقامه می‌شود

نماز جمعه این هفته (۳۰ مهر ماه) در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت‌الاسلام شاهبیکی مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به آخرین مصوبات ستاد کرونا، نماز جمعه این هفته در تمامی شهرستان‌های استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه می‌شود.

او افزود: این آیین عبادی سیاسی امروز در مرکز استان به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) اقامه می شود.

حجت‌الاسلام شاهبیکی با تأکید بر اینکه نمازگزاران حتما از مهر و سجاده شخصی استفاده کنند، عنوان کرد: مکان‌های برگزاری نماز جمعه قبل و بعد از برگزاری این فریضه الهی کاملا ضدعفونی می‌شوند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی ادامه داد: فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز جمعه چهار متر مربع باید در نظر گرفته شود و حداکثر زمان برگزاری نماز جمعه ۴۰ دقیقه است.

او حضور افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا ویروس هستند را در نماز جمعه ممنوع اعلام کرد و گفت: استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است و تمام دستورالعمل های بهداشتی به دقت رعایت خواهد شد تا هیچ نمازگزاری به ویروس کرونا مبتلا نشود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار