نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز ادعا کرد تهران دیگر دلایل منطقی چندانی برای خودداری از آغاز مجدد گفتگو‌ها ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز (دوشنبه) بیان کرده است که ایران دلیل چندانی برای به تاخیر انداختن مذاکرات ندارد.

مالی پس از سفر اخیر خود به اروپا و خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: «هیچ توضیح منطقی وجود ندارد که چرا ایران شروع دوباره مذاکرات وین را این قدر به تاخیر می‌اندازد.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد واشنگتن به شکل فزاینده‌ای نگران است که ایران کماکان، بازگشت به گفتگو‌ها را به تأخیر بیندازد، یا با مطالبات بی رویه به گفتگو‌ها بازگردد.

وی در ادامه مدعی شد: «من فکر می‌کنم همه طرفین مذاکره چه در منطقه و چه در اروپا، نگرانی عمیق و فزاینده‌ای درباره سرعت و جهت فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشته باشند.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد اروپا و خاورمیانه باید برای زندگی بدون توافق هسته‌ای با ایران آماده شوند.

با این وجود، او بر علاقه به دستیابی به یک توافق با ابزار دیپلماسی تاکید کرد. مالی گفت ترجیح قوی برای احیای توافق هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی و یافتن راه‌هایی برای تعامل اقتصادی با ایران وجود دارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد پنجره گفتگو‌ها در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای ایران برای همیشه نمی‌تواند باز باشد، اما روش‌های دیپلماتیک دیگر هنوز امکان پذیر است.

رابرت مالی همچنین در خصوص سفر مقامات ایران به بروکسل گفت ایران آزاد است با هر کشوری که می‌خواهد مشورت کند.

وی افزود گفتگو‌های بروکسل جایگزینی برای مذاکرات وین با ایران نیست. رابرت مالی گفت: آمریکا این را روشن کرده است که به دلایل واهی، توافق هسته‌ای احیای شده ایران را ترک نخواهد کرد.

رابرت مالی در پایان از اعلام این موضوع که آمریکا در صورت خودداری ایران در بازگشت به مذاکرات از چه ابزاری استفاده خواهد کرد‏، طفره رفت.

اظهار نظر مالی در حالی است که معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان از رایزنی با انریکه مورا هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در روز چهارشنبه خبر داده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز دقایقی قبل اعلام کرد نشست بین مذاکره کنندگان اروپایی و ایرانی این هفته در بروکسل برگزار می‌شود.

«پیتر استانو» سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار «علی باقری» معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در روز چهارشنبه را تایید کرد.

استانو در یک پیام در صفحه توئیتر خود در واکنش به توئیت معاون سیاسی وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه مذاکرات روز چهارشنبه انجام خواهد شد نوشت: «تایید می‌کنم که یک دیدار دوجانبه با مقام ایرانی در این هفته برنامه ریزی شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پسر مشهدی
۰۹:۳۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
جهان ما دنیای زور و اسلحه است. دنیای توان نظامی و قدرت آتشه. دنیای هواپیماهای جنگی و رزم ناوها و موشک هاست. این چرت و پرت هایی که از منطق میگن فقط به درد کتاب ها میخوره و بس! توی دنیایی که سردمدار حقوق بشر و گفتگو هزاران بمب اتمی آماده داره مذاکره و منطق و گفتگو چیزی جز باج دهی نیست.
باید متکی به توان خود بود باید قوی بود وگرنه درنده ها پاره پاره میکنن ما رو. دنیای ما جنگل واقعیه! زور نداشته باشی ضعیف باشی کارت تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
رو رو برم !!! دروغ که شاخ و دم نداره ، خدا شانس بده که ، که همه دروغ های شما را قبول دارند و حقایق را نمی بینند ، این لحن سخن گفتن مال کسی است که خودش را به موش مردگی زده باشد تا با مظلوم نمایی هم سوابق را در اذهان پاک کند هم طرف مقابل را غافل گیر کند. حال ما باید شیطنت و سوابق دشمنان را با استدلال و مستندات بیش از پیش نمایان کنیم تا دلیل نه بلکه دلایل منطقی تاخیر را برای همه باز خوانی کنیم.
Germany
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
برعکس امریکا دلیل منطقی برای مذاکرات جدید ندارد!
چرا باید با کشوری خودش زیر قولش می زند مذاکره کرد!
لطفا دو کشور مثل امریکا و... خودشان را جهان حساب نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
دوست نداریم اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تا دلت بخواد دلیل داریم در حدی که حتی میتونیم کلا مذاکره نکنیم و کسی هم نتونه ازمون ایراد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آمریکا باخروج ازبرجام وکم ارزش کردن پول ملی ایران هرچه دلیل منطقی بود روشرمنده کرد!
آخرین اخبار