۵۵۱ روستای کردستان با مشکل تنش آبی مواجه است

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ۵۵۱ روستای استان کردستان با مشکل تنش آبی مواجه است که هم اکنون آبرسانی به ۱۵۰ روستا به صورت سیار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمد فرهاد معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب کردستان در نشست مشکل تنش آبی روستا‌ها در فرمانداری سقز، با اشاره به اینکه استان کردستان شامل یک هزار و ۶۷۷ روستا است، یادآور شد: از این تعداد، ۵۵۱ روستا با مشکل تنش آبی مواجه است و هم اکنون ۱۵۰ روستا بصورت سیار آبرسانی انجام می‌شود.

فرهاد اضافه کرد: رفع مشکل آب و فاضلاب روستایی استان کردستان نیازمند بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است تا به شکل ایده‌ال در این حوزه برسیم.

او در بخشی از سخنان خود به مشکل کم آبی روستا‌های سقز اشاره کرد و گفت: تحت پوشش قرار دادن ۱۱۱ روستای سقز نیازمند پنج هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: هم اکنون ۱۶۱ روستای شهرستان سقز تحت پوشش اداره آب و فاضلاب است که برای تحت پوشش قرار دادن ۱۱۱ روستای دیگر به پنج هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرهاد یادآور شد: سه هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبارات محرومیت زدایی به بخش آب روستا‌های استان کردستان ابلاغ یافته است که در صورت تخصیص تحولی مناسب به وجود خواهد آمد.

او با بیان اینکه برای مجتمع‌های آبرسانی‌های سقز از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است، هم گفت: مجتمع‌های "باغلوجه" و "کوچه طلا" شهرستان سقز دارای ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی است که برای اتمام آن بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.