کاظمی گفت: اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برنامه سواد حرکتی درباره بازگشایی مدارس با توجه به اظهار نظر‌های محتلف در این مورد اظهار کرد: اگر مسئول بازگشایی ما هستیم گفته ایم که الگوی کار با هماهنگی ستاد کرونا در شهریور تدوین و ابلاغ شد، همچنین براساس پیش بینی‌های انجام شده مدارس روستایی و عشایری از اول مهر بازگشایی شدند، مدارسی که جمعیت کمتری دارند از اول آبان فعالیت‌شان را شروع کردند و به طور کلی قول می‌دهیم بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان تا اول آذر انجام شود و تفاوت بین ۵ روز و ١٠ روز در اعلام زمان بازگشایی خیلی مهم نیست.

او درباره بازگشایی دوره ابتدایی گفت: برای دوره ابتدایی طراحی اولیه‌ای که انجام دادیم بازگشایی مدارس را به واکسیناسیون گره نزدیم.  نظرات تعلیم و تربیتی خودمان را به ستاد کرونا اعلام کردیم و اصرار بر بازگشایی داریم، اما اگر ستاد تشخیص دهد کار در این دوره مجاری باید همان دنبال می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چارچوبی که طراحی کردیم دنبال می‌شود و اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.

کاظمی همچنین به موضوع رتبه بندی معلمان هم اشاره و اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس است واز نمایندگان مجلس بابت تشکر می‌کنم و آنچه حاکم می‌شود قانون مجلس خواهد بود.

او درباره اخذ تعهد از معلمان پیمانی گفت : آموزش و پرورش همواره در حوزه نیروی انسانی دچار مشکل است و معلمان نگران این تعهد نباشند چراکه این موضوع تعهدی است تا آن‌ها در استان خود مشغول باشند و این کار مانع از نقل و انتقال شهرستانی و استانی نمی‌شود.

کاظمی همچنین به موضوع سواد حرکتی اشاره و بیان کرد: اگر خواسته باشیم به ساحت زیستی توجه کنیم بنیان آن موضوع سواد حرکتی محسوب می‌شود؛ اگر دانش آموز سالم نداشته باشیم، توانمندی آن با مشکل مواجه می‌شود و اهمیت سواد حرکتی در دوران کرونا مضاعف خواهد بود، یکی از آسیب‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم همین موضوع بی تحرکی است و در مورد دانش آموزان به دانش این کار نیاز داریم.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از بسته‌های موفق ما سواد حرکتی است که غربالگری و ارزیابی اولیه ارائه دهیم و بعد از ٢۴ جلسه تمرین، دستاورد و اثربخشی آن را به مخاطبان عرضه می‌کنیم و فکر می‌کنم که این طرح پایه بسیاری از فعالیت‌های بعدی ما در حوزه دانشی و مهارتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۷:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام. چرا مدارس متوسطه اول ۱ آذر حضوری بشه ولی متوسطه دوم 15؟یعنی چی؟ خب ماهم واکسن زدیم. ماهم خسته شدیم. چطور متوسطه دوم مث دانشگاه باید ۱۵ آبان حضوری بشه؟ ولی متوسطه اول مث ابتدایی ۱ آذر؟ من شکایت دارم. باید ۱۵ دبیرستان های متوسطه اول هم باز بشن. بخدا ما رو درک نمیکنید که درسای ماهم سخته. ما واکسن زدیم. خیلی ها دو دوز زدن. درسته دوز دوم کلا ۱۲ تا ۱۰۰ سال کمترشون دوز دو رو زدن. چطور دوره اول و دوم ابتدایی رو مث هم میدونید و مقایسه میکنید ولی دوره متوسطه رو زمانشون رو تغییر میدین. متوسطه اول و دوم هردو مقطع متوسطه هستن. لطفا زمان بازگشایی همشون رو با هم بذارین. چطو ابتدایی رو باهم میزارید هردو دوره اش رو؟ پس واسه هردو دوره متوسطه هم این کارو کنید. من شکایت دارم. به عنوان یه دانش آموز که مدارس دوره اول اول آذر باز بشه. بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان حضوری میخوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
غیبت بزنیدبه جونمون مهمتره یادرس؟؟بایدسالم باشیم تابتونیم درس بخونیم دیه؟؟بعدیه سوال ایشون کی هستن که اینجورخط ونشون میکشن؟بچه خودتم بودتواین شرایط که تازه داره امارمبتلایان وفوتی هاافزایشی میشه وواردموج شیشم میشیم میفرستادیش مدرسه؟یامعلم خصوصی میگرفتی واسش؟هرهفته هم که یه حرفی میزنیدمن یکی که پایه نهم هستم وتکلیفم مشخص نیست گیج شدم.وواقعاازایندم دارم میترسم بااین کاراتون واموزشاتون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خدا دیگه یجوری به اینا بفهمونه کرونا الکی نیست باجون بچه های مردم بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

چگونه می خواهی یک سوم ظرفیت یک مدرسه را بازگشایی کنی ؟
بر چه اساسی می گویی کی بیاید ، کی نیاید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
مگه جون بچه هامونو از سر راه آوردیم ؟؟؟ در جایگاهی نیستید که خانواده ها را اجبار به حضور بچه ها کنید ، بچه ی دبستانی چه پروتکلی می تونه رعایت کنه ؟؟؟؟ اگه اتفاقی برای بچه بیفته چه کسی پاسخگو هست ؟؟؟
ما که از مجازی خیلی راضی هستیم و آموزش درس ها به خوبی انجام میشه ، پایه های بالاتر شاید مشکل داشته باشن که باید چاره ای اندیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باشه نفرس، در کنار سلامتی درس هم مهمه، اونایی که میرن مدرسه از بچه ی تو بهتر یادمیگیرن و مودب تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
خودشم نمیفهمه چی میگه هر دفعه یه حرفی میزنه انگار تحت فشاره بنده خدا والا حاجی میرزایی اینقدر ناسنجیده حرف نزد اخه کدوم رعایت پروتکل تو کشورای دیگه با ۸۰ درصد واکسیناسیون دو ز سوم وچهارم با کلاس ۷ و ۸ نفر رعایت کامل پروتکلها مدارس باز کردن دوباره درگیر شدن شما تو مدارس دولتی ما باید خودمون مایع دستشویی بخریم فکر کردی با یه دوز واکسن دیگه کرونا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
هنوز خیلی از دانش آموزان واکسن نزدند و پدر و مادراشونم اجازه بهشون نمی دهند تا رفع کامل کرونا به مدرسه بروند و به واکسن زدن هم هیچگونه اعتقادی ندارند ولی ایمنی بهداشت عمومی را رعایت می کنند برای اینکه به آن دست از دانش آموزان که واکسن نزدندظلم و ستم نشود که اولییشان اجازه بهشان نمی دهند که به آموزش حضوری در مدارس بروند بخاطر حفظ جان فرزندانشان ، شما مسئولان خردمند و بصیر باید آموزش مجازی و تلویزیونی را قطع نکنید و تا پایان سال تحصیلی به قوه خودش ادامه دهد تا آنان هم از تحصیل علم در خانه هایشان جا نمانند و نباید عدم حضورشان در مدارس غیبت برایشان محسوب شود تا عدالت اجتماعی اسلام ناب محمدی ص در این خصوص برقرار شود و حق الناس گریبانتان نی افتد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
این ها اصن میدونن چیگار دارن مکنن؟ هی میگن دورهمی نداشته باشین ، فاصله رو رعایت کنین > اونوقت میان مدرسه ها رو باز می کنن یه کلاس 33 نفری توی اتاق 12 متری چطوری می خواد فاصله رو رعایت کنه ؟ رفتن بچا به مدرسه دورهمی نیس؟ ننه قمرم میفهمه که این حرفای که اینا میزنن ضد ونقیضه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حالا بدون تهدید کار پیش نمیره...؟
شما اول موارد رو بسنجید بعد صحبت کنید لطفا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حافظه شون پودر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
الان بزرگ ترین خیانت به کشور بازگشایی مدارس و دانشگاه است . مدارس و دانشگاه موقعی باید باز شود که یک مورد ابتلا نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
پس هیچ وقت نباید باز شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
مدارس را بعضی مناطق باز کردند و باعث قرمز شدن آنجا شدند .حالا میگن مدارس باز نیست .والا معلوم نیست .آموزش و پرورش به کجا می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حرف ها ی بی اساس زیاد میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
فقط آمار .خواهشن سریع تکلیف وزیر را مشخص کنید.آقای کاظمی اصلا به درد این کار نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
این بشر آخر خودش وزیر میشه.نشد من رگ خودمو میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من نمیفهمم به قرآن اینا فازشون چیه؟بابا من نهمم. نابودمون کرد همین سرپرسته.چه وضعیه؟هر ثانیه یکی ی حرفی میزنه؟بابا تورو خدا یه روز ساکت باشید.اول میگن غیر حضوری،بعد میگن حضوری بعد میگن ترکیبی.اول میگن اختیاری الانم میگن اجبااری.جمع کنید بابا.
آخرین اخبار