مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۵ درصد از مادران باردار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون مادران باردار از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۲۳ درصد از مادران باردار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او افزود: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۶۷ دُز واکسن به مادران باردار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است که بیش از ۲۳ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول را دریافت کرده و هفت هزار و ۳۰۸ نفر دُز دوم را گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ هزار مادر باردار را تحت مراقبت و پوشش دارد که بخشی از مادران باردار خدمات مورد نیاز خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنند.

احمدیان بیان کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای خانم‌هایی که زایمان کرده‌اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می‌شود.

او تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۸ مرکز پاک برای واکسیناسیون کرونا مادران باردار در  مشهد دایر است و در هر یک از ۱۵ شهرستان دیگر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز یک مرکز واکسیناسیون پاک برای مادران باردار دایر شده است.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.