لزوم حمایت از نخبگان و فرهیختگان

امام جمعه بافق گفت: حمایت از نخبگان و فرهیختگان باعث ایجاد انگیره در این قشر می‌شود و در آینده فرهنگی شهر تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام رضا سعادتفر امام جمعه بافق در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه، گفت: مجموعه‌های فعال در حوزه کتابخوانی مانند “مقر کتاب” ودیگر مجموعه‌ها باید حمایت شوند و برپایی نمایشگاه کتاب می‌تواند باعث تشویق مردم به مطالعه گردد.

او در مورد حمایت از نخبگان تصریح کرد:حمایت از نخبگان و فرهیختگان باعث ایجاد انگیره در این قشر می‌شود و در آینده فرهنگی شهر تأثیر بسزایی دارد وبرای حمایت از آن‌ها در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مسئولان ذی ربط تشکیل شود و ساز و کار‌های حمایت و مساعدت مالی تهیه و تدوین گردد.

حجه الاسلام سعادتفر تصریح کرد بهترین حمایت از نویسندگان بومی، خرید کتاب آن هاست که با برگزاری مسابقات کتابخوانی توسط ارگان‌های مختلف می‌توان از نویسندگان بومی حمایت کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با اشاره به هفته کتاب عنوان کرد: طرح زنگ کتاب، استفاده از ابزار هنر برای بیان خلاصه‌ای از کتاب ها, پویش کتابخوانی و ایستگاه کتاب از جمله کار‌هایی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر باشد.

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق نیز با اشاره به تقویت فرهنگ شهروندی، گفت: شهروندی یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه یافتگی است و یکی از ابعاد مهم شهروندی، فرهنگ شهروندی است.

او افزود: اصولاً شهروندی بدون عنایت به مقوله فرهنگ قابل تصور نیست. ایجاد، گسترش و تعمیق فرهنگ و اخلاقیات شهروندی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل شهری و اجتماعی باشد که جوامع در حال توسعه با آن مواجه‌اند.

طلایی مقدم بااشاره به تربیت نیروی انسانی کارامد بیان داشت: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص باید در اولویت شهرستان قرار گیرد و مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌توانند با آموزش نیرو‌های بومی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و فرهنگ نقش موثری را ایفا کنند.

در ابتدای جلسه حسین ارجمند دبیر شورای فرهنگ عمومی با تشکر از شهرداری و اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی ابراز داشت مراسم شب بافق به پیشنهاد شهردار و با همکاری شورای فرهنگ عمومی برای شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بافق هفته آینده برگزار خواهد شد.

او افزود: هدف از برگزاری این مراسم آشنا کردن نسل جوان با مفاخر و مشاهیر شهرستان و تقویت فرهنگ عمومی با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه در راستای اعتلای فرهنگ شهرستان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار