میزان صادرات انواع دام، طیور و کالا‌های مرتبط از ابتدای سال جاری بیش از ۹۰۰۰ تن بوده که این میزان ارزش دلاری معادل با ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار دلار داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی کامل فرزنی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مقصد صادراتی از خراسان رضوی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بوده‌اند.   ۳۵ کشور مقصد صادرات استان بوده و آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام و طیور به وزن بیش از ۵۰۰۰ تن و ارزش ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در راس هرم کالا‌های صادراتی استان قرار داشته است. همچنین تخم مرغ خوراکی با ۳۵ هزار تن صادرات، در قعر جدول کالا‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور خراسان رضوی قرار دارد و کاهش ۷۷ درصدی صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

او در زمینه واردات انواع دام، طیور و کالا‌های مرتبط افزود: واردات ایران از ۴ کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره  به اقلام وارداتی خراسان رضوی در زمینه دام و طیور را کنجاله پنبه دانه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، جودامی، تفاله نشاسته، دانه کتان، سبوس گندم، پیله ابریشم تصریح کرد: این اقلام قبل از ورود به کشور بایستی مجوز‌های بهداشتی دامپزشکی را اخذ نمایند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.