مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ساماندهی و رفع خطر از حاشیه و رودخانه شهید آباد با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در حاشیه جلسه‌ای که درباره ساماندهی و حل مشکل رودخانه عبوری از داخل روستای شهید آباد، تشکیل شد، گفت: در مرداد ماه سیلاب ناگهانی و کم سابقه‌ای در منطقه آوج رخ داد که در چند روستا منجمله روستای شهید آباد، تلفات و خساراتی را برجای گذاشت.

وی افزود: علاوه بر بارش شدید و سریع که موجب بروز این سیلاب شد، دلیل اصلی ایجاد خسارات و تلفات، تصرف حریم بستر و مسیل رودخانه عبوری از مرکز شهید آباد بود، به طوری که هسته اصلی روستا در بستر رودخانه و تعداد زیادی ازمنازل مسکونی و واحد‌های تجاری روستا دقیقا در داخل رودخانه واقع شده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: عدم نظارت دقیق برخی دستگاه ها، موجب گسترش و رشد ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه‌ها می‌شود که ریسک سیلاب و خسارات ناشی از آن را به شدت بالا می‌برد.

مهدیخانی با اشاره به اینکه حدود ۳ ماه از وقوع سیلاب می‌گذرد و هنوز تصمیم قاطعی در خصوص ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه شهید آباد گرفته نشده است تاکید کرد: مطالبه مردم به حق بوده و دستگاه‌ها باید در این زمینه تسریع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار