هنرستان ریلی مشهد تربیت‌کننده کادر متخصص برای صنعت راه‌آهن است

"هنرستان ریلی" که کمتر از ۲ ماه پیش در ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد تاسیس شده است با رشته‌های "خط و سازه‌های فنی راه‌آهن و تعمیرات ناوگان ریلی" کادر تخصصی مورد نیاز را برای فعالیت در صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن تربیت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری‌ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: فعالیت هنرستان ریلی مشهد از مهرماه امسال با پذیرش ۳۷ هنرجو آغاز شده است که در چهارچوب آموزش‌های شاخه کارودانش "هنرستان جلیل نصیرزاده" این شهر مشغول کسب آموزش‌های تخصصی کاربردی برای فعالیت در امور فنی راه‌آهن هستند.

او افزود: این هنرستان بر اساس تفاهمنامه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش برای همکاری آموزشی در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کار و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز صنعت راه‌آهن تاسیس شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان ادامه داد: هنرجویان ۲ رشته تخصصی شامل "خط و سازه‌های فنی راه آهن" با ثبت‌نام ۱۸ نفر و رشته "تعمیرات ناوگان ریلی" با پذیرش نفر، با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این هنرستان مشغول تحصیل شده‌اند.
مدیرکل راه‌آهن خراسان "تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با نیاز صنعت راه‌آهن، ترویج و توسعه فرهنگ حمل و نقل ریلی برای توسعه پایدار، شناسایی دانش‌آموزان مخترع و مبتکر و حمایت آن‌ها با تاکید بر پشتیبانی از تولید داخلی" را از اهداف اصلی راه‌اندازی هنرستان تخصصی ریلی برشمرد.

نصیری‌ورگ بیان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به همین منظور با نهاد‌های آموزشی برای تاسیس و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش در رشته‌های حمل و نقل ریلی همکاری می‌کند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.