معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مراغه خاستگاه مساجد چوبی در ایران و آذربایجان است از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات مرمت و احیای مسجد ضریر در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قوچی معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ساخت مسجد با شبستان چوبی از زمان صفویه در کهن شهر مراغه رونق گرفته است، گفت: مسجد ضریر یکی از ۱۰ مسجد تاریخی با شبستان چوبی در این شهر است.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: مسجد تاریخی ضریر در دوره صفویه ساخته شده و سقف شبستان آن با نقاشی‌های گل و بوته، تصاویر ترنج، آیات قرآنی و شعر تزئین شده است.

قوچی بابیان اینکه عملیات مرمت این مسجد تاریخی با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه است، گفت: به دنبال انجام عملیات مرمتی مستمر در مسجد ضریر مراغه، طی مراحل اخیر مرمت دیوارها، پنجره‌ها، پاکسازی نقاشی‌های سقف چوبی و کف سازی انجام شده است و مرمت آن در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسجد ملارستم، ملامعزالدین، قاضی، شیخ تاج، سفید، ریحان، طاق، اتابک و شیخ بابا از دیگر مساجد تاریخی مراغه است که شبستان بیشتر این مساجد چوبی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار