اخترشناسان موفق شده‌اند فلوئور را در کهکشانی که ۱۲ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، به تازگی اخترشناسان برای نخستین بار موفق شده‌اند فلوئور را که در دندان و استخوان انسان به شکل فلوراید یافت می‌شود، در کهکشانی که ۱۲ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد شناسایی کنند.

مکس‌میلیان فرنکو، پژوهشگر فوق دکتری اخترشناسی در دانشگاه هرتفوردشایر انگلیس، محقق ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای در این باره گفت: ما همه با فلوئور آشناییم، چون در خمیردندان‌هایی که هر روز استفاده می‌کنیم به شکل فلوراید موجود است. اما حتی نمی‌دانیم چه نوع ستارگانی بخش اعظم فلوئور موجود در گیتی را تولید کرده‌اند.

عناصر شیمیایی موجود در منظومه شمسی، زمین و حتی بدن ما از هسته ستارگان شکل گرفته‌اند و سپس بر اثر انفجار، در دیگر نقاط منتشر شده‌اند. اما هنوز دانشمندان پاسخی درباره نحوه شکل‌گیری فلوئور در ستارگان پیدا نکرده‌اند.

کهکشان

جالب است بدانید کارل سایگن، اخترشناس آمریکایی قبلا گفته بود که ما انسان‌ها از گرد و غبار ستارگان ساخته شده‌ایم.

فلوئور به صورت هیدروژن فلوراید در ابر‌های گازی کهکشان NGP-۱۹۰۳۸۷ وجود دارد. نور این کهکشان بیش از ۱۲ میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد. به گفته محققان، ستارگانی که فلوئور را در سراسر کیهان آزاد می‌کنند، احتمالاً سریع زندگی می‌کنند و در جوانی میمیرند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار