شهردار مشهد گفت: در حوزه های مختلف، روابط بین المللی ایران و قرقیزستان در سال‌های آینده تقویت شده و افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در دیدار با سعید خرازی سفیر ایران در قرقیزستان که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد، گفت:  آماده صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه خدمات شهری به قرقیزستان هستیم و مبنای ما در دوره ششم مدیریت شهری گسترش ارتباطات بین المللی است.

او با اشاره به توانمندی‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری افزود: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی در این حوزه به ۲-۳ شهر قرقیزستان هستیم.

شهردار مشهد ادامه داد: قرقیزستان از ابتدا ارتباط خوبی با ایران داشته و در حال حاضر ۱۲ سند همکاری دوجانبه میان این دو کشور وجود دارد.


بیشتر بخوانید



ارجائی بیان کرد:  مبنای ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که ارتباطات بین المللی مشهد را با همکاری دولت و عاملیت وزارت خارجه گسترش دهیم، براین اساس امیدواریم تا وزارت امور خارجه نیز به استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری توجه بیشتری داشته باشد.

او تصریح کرد: در همین راستا شورای اسلامی شهر ما را مکلف به برگزاری نشست شهرداران عضو سازمان شانگ‌های کرده که امیدواریم با همکاری وزارت خارجه موفق به برگزاری مناسب این نشست در مشهد شویم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حوزه خدمات فنی و مهندسی، خدمات شهری، فضای سبز، رفت و روب و آتش نشانی درکشور پیشرو است، تأکید کرد: آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی و تجربیات شهرداری مشهد را در این حوزه‌ها به شهر‌های قرقیزستان داریم.

ارجائی اظهار کرد:  خوشبختانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز از توسعه ارتباطات بین المللی مشهد با سایر شهر‌ها به ویژه همسایگان ایران حمایت می‌کند.

او افزود: یکی از مشکلات، نبود پرواز‌های منظم مشهد به قرقیزستان است که با استاندار خراسان رضوی جهت منظم شدن پرواز‌ها و همچنین افزایش آن صحبت‌هایی داشته ایم و آماده ایم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

شهردار مشهد ادامه داد: آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان شهرداری مشهد و قرقیزستان در حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های رفت وروب، جمع آوری پسماند و آتش نشانی، هستیم.

ارجائی بیان کرد: شهرداری مشهد می‌تواند ذیل این تفاهم نامه توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری ۲-۳ شهر قرقیزستان را برعهده گرفته ودرمقابل از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری به ویژه در بخش نهاده‌ها استفاده کند، شورای شهر از گسترش روابط بین المللی مشهد با سایر شهر‌های جهان حمایت می‌کند.

مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: شورای ششم پای توسعه ارتباطات بین المللی مشهد با سایر شهر‌های جهان ایستاده و به دنبال تدوین چهارچوبی در این راستا است.

او افزود: در همین راستا اعضای شورای شهر طرح برگزاری نشست شهرداران شهر‌های کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های را به تصویب رسانده است.

انتهای پیام//م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.