برگزاری جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر

اولین دوره‌ جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  حاجی‌پور فرماندار کلیبر در اولین جشنواره نان سنتی یوخا  هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را ایجاد شور و نشاط برای شهروندان ، گردشگران و همچنین معرفی و حفظ آداب و رسوم و سنت‌های قدیمی مردم منطقه عنوان کرد.

 حاجی‌پور با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در شهرستان کلیبر یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان در حوزه گردشگری عنوان کرد و از مسئولین استانی و کشوری خواست تا با توجه به وجود قلعه‌های تاریخی بسیار و آثار فرهنگی و تاریخی و جنگل‌های سرسبز ارسباران در شهرستان توجه ویژه‌ای را در حوزه گردشگری به این شهرستان داشته باشند.

وی با بیان این‌که سالانه یک میلیون نفر گردشگر و مسافر از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان کلیبر بازدید می‌کنند، یادآور شد: شهرستان کلیبر قطب گردشگری آذربایجان‌شرقی بوده و سالانه پذیرای یک میلیون نفر گردشگر است، اما متاسفانه از داشتن جاده اصلی محروم است. 

بایرام‌زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی نیز در جشنواره نان سنتی یوخا کلیبر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در یکسال گذشته، توسعه گردشگری غذا را در سطح استان در دستور کار قرار داده‌ایم که استارت این هدف را با برگزاری جشنواره سنتی نان یوخا در شهرستان کلیبر زدیم .

وی از برگزاری ۲۵ جشنواره غذای محلی و سنتی در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی در راستای احیای غذا‌های بومی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با بهبود وضعیت بیماری کرونا در کشور و منطقه بتوانیم شاهد برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل در سطح استان باشیم.

بایرام زاده گفت: شهرستان کلیبر پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد و از شهرستان‌های مهم ما در عرصه‌ فرهنگی، طبیعی و تاریخی است  باید درک‌کنیم که تنها راه توسعه شهرستان کلیبر از طریق صنعت گردشگری امکان‌پذیر است.

گفتنی است در کنار این جشنواره نیز نمایشگاه عرضه‌ توانمندسازی‌ها و محصولات بومی و صنایع‌دستی منطقه در قالب ۳۰غرفه دایر شد.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.