سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعامل خوب مجلس و قوه قضائیه بی شک می‌تواند تسهیل گر امور باشد و می‌تواند مسیر اجرای عدالت را کوتاه کند.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جلسه امروز اعضای کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز جلسه‌ای با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه داشت.

وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه مسائل مرتبط با قوه قضائیه و تعاملات این قوه با مجلس مطرح و انتظارات مجلس از دستگاه قضائی بیان شد.

وی افزود: مسائل مختلف مرتبط با امنیت ملی، موضوعات حوزه بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و همچنین مسائل مرتبط با تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی عمومی‌ این قوه با اژه‌ای در میان گذاشته شد و نمایندگان پیشنهادات خود را برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به دعاوی و دادرسی‌ها و همچنین پیشنهاداتی در خصوص لوایحی که می‌تواند قوه قضائیه برای تسهیل امور ارائه کند، به رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضائی تقدیم کردند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان مردم با مردم ارتباط مستقیمی داشته و از مشکلات آن‌ها آگاهی دقیقی دارند، گفت: با توجه به این مسئله، تعامل خوب مجلس و قوه قضائیه بی شک می‌تواند تسهیل گر امور باشد و می‌تواند مسیر اجرای عدالت را کوتاه کند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: صحبت‌های خوبی در این زمینه بین نمایندگان و رئیس قوه قضائیه مطرح شد و رئیس قوه قضائیه نیز در این جلسه نکات بسیار مهمی مطرح کرد و به محدودیت‌هایی که قوه قضائیه از حیث منابع و سخت افزاری دارد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل بین نمایندگان سه قوه در استان‌ها یکی از نکات مهم مورد اشاره رئیس قوه قضائیه بود و ایشان در این جلسه تاکید کردند که جلسات مستمری با حضور استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در استان ها، یکی از نمایندگان مجلس یا رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان تشکیل شده و این هیات سه نفره اهم مسائل کلان و استراتژیک آن استان را در حوزه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و برداشتن موانع کسب و کار مورد بررسی قرار داده و راهکاریی را برای رفع مشکلات پیش روی آن ارائه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که موضوعات مطرح شده در این جلسه و همچنین پیشنهادات مطروحه در آن با پیگیری مجلس و رئیس قوه قضائیه محقق شده و زمینه ساز رشد و توسعه و رضایتمندی مردم را فراهم کند.

وی در پایان گفت: در این جلسه علاوه بر ریاست محترم قوه قضائیه، غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت و طی سخنانی نکاتی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار