مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تا کنون ۲ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به دانشکده تحویل شده که از این تعداد ۱۷۵۰ واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصوره مکارم مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تا کنون ۲ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به دانشکده تحویل شده که از این تعداد ۱۷۵۰ واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است؛ گروه‌های هدف بیماران خاص (دیالیزی، پیوندی) کادر بهداشت و درمان، پرسنل دامپزشکی، اورژانس ۱۱۵ و مادران باردار که تا کنون واکسن آنفلوآنزا را دریافت نکردند می‌توانند در ساعات اداری به مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشکده مراجعه و واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

او افزود:در پاییز امسال همچنان پاندمی کرونا وجود دارد تزریق واکسن آنفلوآنزا بیش از سال‌های قبل اهمیت دارد، افتراق این دو بیماری از یکدیگر با علائم بالینی امکان پذیر نیست و هر دو این بیماری‌ها می‌توانند منجر به بستری در بیمارستان و حتی مرگ و میر شوند.

کارشناس واحد بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:واکسن آنفلوآنزا تا حد زیادی از ابتلا به آنفلوانزا شدید پیشگیری می‌کند بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواسط شهریور ماه تا اواسط آبان ماه است. بعد از تزریق واکسن برای ایجاد ایمنی کافی در بدن ۲ هفته زمان لازم است.


بیشتر بخوانید


محمد جامی بیان کرد:اگر واکسن کرونا را تزریق کرده اید ۱۴ روز بعد از تزریق آن می‌توانید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنید.

او تصریح کرد:عموم مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند مگر اینکه با تجویز پزشک باشد؛ مردم می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه نمایند.

آنفلوآنزا یا کرونا! شاید هم سرما خوردگی

بابک الیاسی پزشک متخصص کودکان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در نیمه دوم سال با سرد شدن هوا ابتلا به ویروس آنفلوآنزا رو به افزایش است؛ این روز‌ها بسیاری از افراد با علائم سرماخوردگی مراجعه می‌کنند، سرماخوردگی یک سندرم و نشانگان هست که خود می‌تواند بعلل مختلف مثل ویروس آنفلوآنزا، ویروس کرونا و سایر ویروس‌ها رخ دهد.

او ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی افزود: همشهریان عزیز باید توجه داشته باشند که ارتباط دادن علائمی که دارند به سرماخوردگی صحیح نیست و در اصل یا به کرونا یا آنفلوآنزا فصلی مبتلا شده‌اند و ساده انگاری این قضیه سبب عدم رعایت بهداشت فردی و در نتیجه گسترش ویروس در جامعه می‌شود.

پزشک متخصص دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: ما هنوز با سطح واکسیناسیون مطلوب فاصله داریم و کوچکترین سهل انگاری بهداشتی سبب خیز برداشتن پیک بعدی خواهد شد توصیه می‌شود والدین عزیز در واکسیناسیون نوجوانان خود حساسیت به خرج دهند ودر صورت بروز علائم سرماخوردگی حتما قرنطینه را رعایت کنند.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.