معاون آموزشی وزیر علوم درباره نحوه برگزاری آموزش‌ها در ترم آتی خبر داد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری ترم تحصیلی آینده اظهار کرد: برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حضوری شدن آموزش است، البته نه حضوری شدن به معنای پیش از کرونا بلکه تعریف جدیدی از ترکیبی شدن آموزش‌ها مطرح است.

او افزود: با توجه به تجربیات خوبی که از آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه‌ها وجود دارد معتقدیم که این تجربه نباید مغفول بماند، بلکه باید در قالب آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی مورد استفاده قرار بگیرد.

خاکی صدیق تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را فراهم کرده اند. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه علمی کاربردی که مشکلی از جهت خوابگاه، دانشجویان غیر بومی و ... ندارند از ۱۵ آبان آموزش‌های حضوری خود را آغاز کرد و سایر دانشگاه‌ها هم در حال برنامه ریزی آموزش‌های حضوری هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره حضوری شدن دانشگاه‌ها در ترم جاری اظهار کرد: حضوری شدن آموزش‌ها از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است، چرا که در مناطق مختلف کشور مستقر هستند و این موضوع بر عهده دانشگاه‌های معین استان هاست که تعیین می‌کنند و برنامه‌های خود را به وزارت علوم می‌فرستند، اما با توجه به زیر ساخت‌ها و موقعیتی که قرار گرفته اند، متنوع و متفاوت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
بعد مدرسه حضوری ما آدم نیستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
اتفاقاً آموزش مجازی خیلی خوبه.
۱- از لحاظ هزینه در این ایام کرونایی که همه مریض دارن و شرایط اقتصادی بد است، خیلی خوبه که آموزش مجازی شده و به نفع اقتصاد خانواده هست.
۲- از لحاظ درس خوندن هم، دانش آموزان و دانشجویان در کنار خانواده هستند و لااقل پدر و مادر می فهمند که بچه چی داره میخونه.
۳- استاد، تمام وقتِ کلاس رو صرف یاد دادن میکنه و از گفتن حرف های بیخود که در کلاس های حضوری گفته میشه، دوری میکنه. چون میدونه خانواده ها هم ممکنه تدریس استاد رو گوش کنن. ضمن اینکه استاد میدونه تدریسش هم ضبط میشه.
۴-چون کلاس ها ضبط میشه، امکان بازبینی مجدد جهت تکرار فرایند یادگیری برای دانشجویان خیلی خوبه.
۵-در آموزش مجازی، یادگیری دانشجویان خیلی بهتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
لطفا براي حفظ سلامتي مجازي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
ترم مهر مجازی انشاالله باشد و از بهمن ترکیبی یا حضوری بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
دانشگاه علمی کاربردی سیری چند،دانشگاه های دولتی کی حضوری میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
پس تو هم پیازی