رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ضرورت کارآفرینی در سیاستگذاری گفت: کارآفرین شدن دانشگاه‌ها می‌تواند باعث تغییر سرفصل‌های دروس شود.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل خلاق و کارآفرین نبودن نظام آموزش عالی کشور اظهار کرد: رجوع دانشگاه‌های کشور به سمت کارآفرین شدن الزاماتی را طلب می‌کند و اولین کاری که باید در زمینه کارآفرین شدن دانشگاه‌ها صورت بگیرد این است که الگو‌های دید مدیران به مفهوم، نسل و کارکرد‌های دانشگاهی تغییر کند.

او ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با توجه به آنچه سیاست گذاری کرده اند، نقش موثری در زمینه کارآفرینی ایفا کنند؛ بنابراین  سیاست گذاری و عرضه در ذهن مدیران بسیار مهم است؛ چرا که منجر به نتایج مثبتی شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: بر اساس دیدگاه مدیران از دانشگاه‌ها حرکت کارآفرین شدن آموزش عالی به سمت برنامه ریزی استراتژیک سوق داده خواهد شد؛ بنابراین حرکت در این زمینه یک موتور محرکه است.

صالحی عمران گفت: دانشگاه‌ها اگر کارآفرین شوند، می‌توانند رشته‌های دانشگاهی را تغییر دهند و بر تغییر سرفصل‌های دروس دانشگاهی و روش‌های آموزش و سیستم ارزشیابی، ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه بیرون تاثیرگذار باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: تغییر ایده و تفکر مسئولان باید درون سیستم تاثیربگذارند و دانشگاه را به سوی جامعه حرکت دهند؛ در واقع دانشگاه را باید از بیرون به درون دید نه از درون به بیرون دانشگاه؛ بنابراین اگر این روش اصلاح شود؛ می‌توانیم الگو برداری خوبی در زمینه ارتباط قوی میان دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار