شهردار مشهد گفت: معتقد هستم که فضا‌های تفرجگاهی در مشهد کافی نیستند و باید تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد امروز ۱۸ آبان ماه در افتتاح رودپارک (فاز دوم چهل بازه) که با حضور جمعی از اعضاء شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد، گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه‌ای هستیم که حاصل یک وفاق جمعی با حمایت مدیرکل دادگستری و دستگاه قضائی استان، آب منطقه‌ای، تلاش‌های شهردار وقت جناب کلائی و بنیاد مسکن است.

او با بیان اینکه بهره‌برداری از این بوستان نتیجه یک کار گروهی در مشهد الرضا (ع) است، افزود: تلاش و زحمات همه عزیزان در این پروژه را ارج می‌نهیم و امیدواریم این وفاق و همدلی در این استان و شهر برای خدمت به مردم که به برکت مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) شکل گرفته همچنان ادامه داشته باشد.

شهردار مشهد با اشاره به تغییر نام پروژه از رود پارک به چهل بازه، ادامه داد: نمی‌دانم چرا اسم رودپارک را برای پروژه به کار نبرده‌اند و از چهل بازه استفاده کرده‌اند، زیرا از ابتدایی که پروژه آغاز شد قرار بود نام پروژه رودپارک باشد و آن نیز دلیل داشت.

ارجائی بیان کرد: به دلیل اینکه مسیر رودخانه چهل بازه محل آبریز ارتفاعات جنوبی مشهد است و خطر عبور سیلاب از این محل وجود دارد، قرار شد در طراحی‌ها پروژه دو منظوره دیده شده و در کنار عبور رود، بوستان نیز باشد برهمین اساس نام «رودپارک» برای آن انتخاب شد تا مردم بدانند این بوستان محل عبور سیلاب نیز هست و در هنگام بارندگی به این موضوع توجه داشته باشند، لذا از همکاران می‌خواهم که این بوستان «رودپارک» نامگذاری شود.

او تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرارداده شود، اتصال رودپارک از میدان نمایشگاه به پارک وکیل آباد است؛ لذا تاکید داریم پس از انجام طراحی و تصویب شورای اسلامی شهرعملیات اجرایی آن سال آینده آغاز شود که فضای خوبی برای استفاده مردم خواهد شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه معتقدم که فضا‌های تفرجگاهی در شهر کافی نیست و باید آن‌ها را با توجه به چند سیاست افزایش دهیم، تاکید کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که فضا‌های سبز افزایش پیدا کند، اما مصرف آب نیز باید کنترل شود و برای آبیاری این فضا‌ها استفاده از پساب در اولویت قرار بگیرد و در کنار َآن از گونه‌های گیاهی کم مصرف استفاده کنیم.

ارجائی اظهار کرد: سیاست دوم ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که فضا‌های ورزشی و تفرجی ویژه بانوان باید درتمام بوستان‌های بالای پنج هکتار ایجاد شود و حتی فضا‌های ورزشی ویژه بانوان در بوستان‌های کوچکتری که مسئله اشرافیت در آن‌ها حل شده باشد نیز می‌تواند ایجاد شود.

او افزود: اینکه ما تصور کنیم تنها دو پارک ویژه بانوان در شهر داشته باشیم و بانوان عزیز تنها از آن استفاده کنند تصور غلطی است، فضا‌های ورزشی و تفرجگاهی باید نزدیک و به راحتی در دسترس بانوان باشد.

شهردار مشهد  با اشاره به مناسب سازی بوستان‌ها و فضا‌های ورزشی و تفریحی برای معلولان و افراد دارای محدودیت‌های ویژه به عنوان سیاست دیگر مدیریت شهری در این دو هدف ادامه داد: ۱۵ درصد از جامعه را معلولان عزیز تشکیل می‌دهند؛ لذا باید تمامی مسیر‌های عبور، وسایل بازی و مکان‌های تفرجگاهی و بوستان‌ها برای استفاده آن‌ها مناسب سازی شود.

ارجائی بیان کرد: این مناسب سازی باید در مرحله طراحی مد نظر قرار گرفته و اجرا شود، زیرا بعد از اجرا مناسب سازی دیر است و معنایی ندارد، بسیاری از جا‌ها دیده شده که پروژه را اجرا می‌کنند بعد معلولان عزیز را می‌آورند و از آن‌ها سوال می‌کنند چگونه محل را مناسب سازی کنند.

او تصریح کرد: لذا از معاونت عمران و سایر بخش‌ها می‌خواهم که درمرحله طراحی پروژه‌ها یک کارشناس و فرد معلول را به عنوان پیوست مد نظر قرارداده تا پروژه‌ها مناسب با نیاز معلولان عزیز که ۱۵ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند اجرا شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: درمجموع معتقدیم و برآن تاکید داریم که باید از تمرکز پروژه‌ها در یک نقطه خودداری شده و توسعه متوازن و عدالت تخصیصی که جزو سیاست‌ها و خواست مردم است، اجرایی شود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.