بر اساس اطلاعات منتشر شده هلیکوپتر ناسا تا به حال ۱۵ پرواز موفقیت آمیز در مریخ داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازgizmodo، ناسا دیروز تایید کرد که هلیکوپتر Ingenuity پانزدهمین پرواز خود را در مریخ انجام داده است، آخرین پرواز این هلیکوپتر یک سفر ۱۲۸.۸ ثانیه‌ای بوده است. قبل از آخرین پرواز، این هلیکوپتر با سرعت ۲۷۰۰ دور در دقیقه پرواز کرد، سرعت چرخش سریع‌تری که به دانشمندان ناسا این اطمینان را می‌دهد که این وسیله می‌تواند در هوای سردتر مریخ  باقی بماند.

هلیکوپتر ناسا

سایت اصلی ناسا، محل فرود هلیکوپتر را میدان برادران رایت سیاره مریخ عنوان کرده است، اولین پرواز این هلیکوپتر در ماه آوریل به ارتفاع ۱۰ فوت بوه است همچنین این هلیکوپتر توانست ۴۰ ثانیه در هوا بماند و از آن زمان، هلیکوپتر فراتر از تمام انتظارات ناسا عمل کرد همچنین این وسیله در باقی پروازها یعنی در هر سفر نزدیک به سه دقیقه در هوا مانده است.

طبق گفته تدی تزانتوس، سرپرست تیم Ingenuity، پانزدهمین پرواز هلیکوپتر جوری برنامه ریزی شده بود که یک پرواز ۱۳۳۲ فوتی و ۱۳۰ ثانیه‌ای باشد و مریخ نورد با سرعتی بیش از ۱۱ مایل در ساعت در ۴۰ فوت از سطح سیاره حرکت کند. اطلاعات کاملی در مورد پرواز آخر هنوز منتشر نشده است، اما از تایید ناسا می‌دانیم که پرواز آخر کمی کوتاهتر از برنامه ریزی‌های انجام شده، صورت گرفت. تزانتوس می‌نویسد "برای رسیدن به فرودگاه اصلی این هلیکوپتر باید چندین پرواز انجام دهد".

هلیکوپتر ناسا در مریخ

همه این اتفاقات در منطقه کوچکی در غرب دهانه جزرو (Jezero) اتفاق افتاده است، جایی که دانشمندان معتقدند زمانی دریاچه‌ای باستانی وجود داشته است که دلتای رودخانه از سمت غرب دریاچه تغذیه می‌کرد. دلتای خشک شده مکان اصلی برای جست و جوی نشانه‌های زیستی و شواهدی از حیات در مریخ باستان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.