رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: فعالیت خودرو‌های اینترنتی در این شهرستان باید با همکاری نهاد‌های مسئول ساماندهی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ فرخ جمالی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان  با اشاره به اینکه  ۲۱۰ دستگاه تاکسی اینترنتی متخلف در همدان اعمال قانون شدند، بیان کرد:  فعالیت خودرو‌های ناوگان حمل و نقل درون شهری به صورت اینترنتی منوط به طی روند و انجام ضوابط قانونی است و پلیس با مالکان تاکسی‌های اینترنتی متخلف و بی توجه به ضوابط قانونی، برخورد می‌کند.

او ادامه داد: رانندگان فعال در آژانس‌های حمل مسافر با هماهنگی اتحادیه مربوطه و بر اساس یک چارچوب مشخص و قانونی اقدام به ثبت مشخصات، احراز هویت و دریافت کارت فعالیت می‌کنند که این رویه نیز باید برای تاکسی‌های اینترنتی اعمال شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان اظهار داشت: نیرو‌های پلیس راهور شهرستان در مرحله نخست تابلو‌های آژانس نصب شده بر روی وسیله نقلیه فاقد مجوز را جمع آوری و خودرو را جریمه می‌کنند و قطعا در صورت تکرار با مالکان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

سرهنگ جمالی با اشاره به حمایت دادستان همدان از اجرای طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی، گفت: متاسفانه برخی از افراد در پوشش تاکسی‌های اینترنتی مرتکب تخلف می‌شوند که پلیس با این افراد قاطعانه برخورد می‌کند.

او گفت: متولی اصلی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مشخص نیست و ضروری است دراین زمینه راهکار قانونی موثر برای فعالیت قانونمند این تاکسی‌ها نیز طراحی و اجرا شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که فعالیت خودرو‌های اینترنتی در این شهرستان باید با همکاری نهاد‌های مسئول ساماندهی شود.

او افزود: برخی از خودرو‌های اینترنتی دارای شناسنامه و مدارک هویتی مناسب برای ارائه به پلیس نیستند و خودسرانه اقدام به نصب تابلو آژانس یا آرم و علائم شطرنجی بر روی خودرو می‌کنند که این اقدام تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.