تولید ۳ هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان شرقی

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ۳ هزار تن قارچ خوراکی در استان معادل ۲ درصد کشور طی امسال خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بی پروا مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۳ هزار تن قارچ در ۱۰ واحد صنعتی فعال و ۱۰۲ واحد کوچک و خانگی استان که در پرورش قارچ خوراکی فعالیت می‌کنند تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از این مقدار یک هزار و ۷۵۶ تن در واحد‌های صنعتی و یک هزار و ۲۴۴ تن در واحد‌های کوچک و خانگی در شهرستان‌های استان تولید می‌شود ادامه داد: بیشترین فراوانی تولید این محصول مربوط به شهرستان‌های بستان آباد و تبریز است.

بی پروا گفت: ۵۸ درصد قارچ آذربایجان شرقی در واحد‌های صنعتی و۴۲ درصد آن در واحد‌های کوچک تولید می‌شود که سهم بسزایی در تامین پروتئین استان دارند.

وی از اشتغال مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تولید قارچ استان خبر داد و گفت: حداکثر قیمت قارچ فله در فصول پائیز و زمستان ۳۸ تا ۴۵ هزار تومان است و قیمت آن در فصل تابستان به دلیل کاهش تقاضا به ۳۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان پرداخت نشدن تسهیلات، نداشتن پوشش بیمه محصول قارچ و خود تولید کننده، نبود کارخانه کمپوست قارچ در استان، قیمت بالای تولید و حمل و نقل کمپوست، کیفیت پایین کمپوست، پائین بودن اطلاعات فنی اکثر تولید کنندگان قارچ در واحد‌های کوچک، بالا بودن هزینه‌های اخذ پروانه و تمدید آن و بالا بودن قیمت تعرفه گاز و برق مصرفی از جمله چالش‌ها و مشکلات این بحش برشمرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.